Jump to content

Jak uczynić obiekt "twardym"


Bauer1
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

szukałem i szukałem i nie wiem nawet, jak to krótko opisać. Modeluję korzenie drzewa. Wymodelowałem duży korzeń i chciałbym, aby mniejszy oplatał się wokół niego, tzn. bym mógł ten mniejszy przesuwać, a on nie przechodził by przez ten większy, ale kładł się na nim i napotkawszy opór nie mógł przejść przez niego na wylot.

 

Może macie jakieś inne koncepcje na wymodelowanie splotu czy podobnej struktury- jeśli tak, to proszę o podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

szukałem i szukałem i nie wiem nawet, jak to krótko opisać. Modeluję korzenie drzewa. Wymodelowałem duży korzeń i chciałbym, aby mniejszy oplatał się wokół niego, tzn. bym mógł ten mniejszy przesuwać, a on nie przechodził by przez ten większy, ale kładł się na nim i napotkawszy opór nie mógł przejść przez niego na wylot.

 

Może macie jakieś inne koncepcje na wymodelowanie splotu czy podobnej struktury- jeśli tak, to proszę o podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Tak się przejąłem pierwszym postem, że aż zapomniałem o tym napisać. 3ds max. Na screenie widać zaznaczony mniejszy korzeń. Przy normalnym trybie i przesuwaniu punktów mniejszy korzeń zawsze "wchodzi", przenika się z tym drugim i modelowanie jest dosyć uciążliwe6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

Link to comment
Share on other sites

Tak się przejąłem pierwszym postem, że aż zapomniałem o tym napisać. 3ds max. Na screenie widać zaznaczony mniejszy korzeń. Przy normalnym trybie i przesuwaniu punktów mniejszy korzeń zawsze "wchodzi", przenika się z tym drugim i modelowanie jest dosyć uciążliwe6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

Link to comment
Share on other sites

No teraz wiem oco chodzi. No niestety niejeden ma taki problem jak TY. Najprostszym sposobem(widziałem na screanie, ze masz Graphite Modeling), będzie wejście w vertex mode i Graphite zakladka Freeform-->Paint Deform-->Shift. Ta funkcja ułatwi Ci przesuwanie wertexow małego korzenia tak aby nie stykal się z dużym(odpowiednio dostosuj wielkość brusha i sile). Prostszego sposobu nie widze, jak reczne przesuwanie wertexow i tam gdzie potrzeba dodanie nowego loopa. Można tez zrobić na splajnach, ale czy latwiej i prościej to nie wiem

Edited by MariushO
Link to comment
Share on other sites

No teraz wiem oco chodzi. No niestety niejeden ma taki problem jak TY. Najprostszym sposobem(widziałem na screanie, ze masz Graphite Modeling), będzie wejście w vertex mode i Graphite zakladka Freeform-->Paint Deform-->Shift. Ta funkcja ułatwi Ci przesuwanie wertexow małego korzenia tak aby nie stykal się z dużym(odpowiednio dostosuj wielkość brusha i sile). Prostszego sposobu nie widze, jak reczne przesuwanie wertexow i tam gdzie potrzeba dodanie nowego loopa. Można tez zrobić na splajnach, ale czy latwiej i prościej to nie wiem

Edited by MariushO
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy