Skocz do zawartości

Jak uczynić obiekt "twardym"


Gość Bauer1

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

szukałem i szukałem i nie wiem nawet, jak to krótko opisać. Modeluję korzenie drzewa. Wymodelowałem duży korzeń i chciałbym, aby mniejszy oplatał się wokół niego, tzn. bym mógł ten mniejszy przesuwać, a on nie przechodził by przez ten większy, ale kładł się na nim i napotkawszy opór nie mógł przejść przez niego na wylot.

 

Może macie jakieś inne koncepcje na wymodelowanie splotu czy podobnej struktury- jeśli tak, to proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hej,

 

szukałem i szukałem i nie wiem nawet, jak to krótko opisać. Modeluję korzenie drzewa. Wymodelowałem duży korzeń i chciałbym, aby mniejszy oplatał się wokół niego, tzn. bym mógł ten mniejszy przesuwać, a on nie przechodził by przez ten większy, ale kładł się na nim i napotkawszy opór nie mógł przejść przez niego na wylot.

 

Może macie jakieś inne koncepcje na wymodelowanie splotu czy podobnej struktury- jeśli tak, to proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przejąłem pierwszym postem, że aż zapomniałem o tym napisać. 3ds max. Na screenie widać zaznaczony mniejszy korzeń. Przy normalnym trybie i przesuwaniu punktów mniejszy korzeń zawsze "wchodzi", przenika się z tym drugim i modelowanie jest dosyć uciążliwe6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przejąłem pierwszym postem, że aż zapomniałem o tym napisać. 3ds max. Na screenie widać zaznaczony mniejszy korzeń. Przy normalnym trybie i przesuwaniu punktów mniejszy korzeń zawsze "wchodzi", przenika się z tym drugim i modelowanie jest dosyć uciążliwe6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

 

- - - Updated - - -

 

dodaję link do screena jeszcze raz:

http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz wiem oco chodzi. No niestety niejeden ma taki problem jak TY. Najprostszym sposobem(widziałem na screanie, ze masz Graphite Modeling), będzie wejście w vertex mode i Graphite zakladka Freeform-->Paint Deform-->Shift. Ta funkcja ułatwi Ci przesuwanie wertexow małego korzenia tak aby nie stykal się z dużym(odpowiednio dostosuj wielkość brusha i sile). Prostszego sposobu nie widze, jak reczne przesuwanie wertexow i tam gdzie potrzeba dodanie nowego loopa. Można tez zrobić na splajnach, ale czy latwiej i prościej to nie wiem

Edytowane przez MariushO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz wiem oco chodzi. No niestety niejeden ma taki problem jak TY. Najprostszym sposobem(widziałem na screanie, ze masz Graphite Modeling), będzie wejście w vertex mode i Graphite zakladka Freeform-->Paint Deform-->Shift. Ta funkcja ułatwi Ci przesuwanie wertexow małego korzenia tak aby nie stykal się z dużym(odpowiednio dostosuj wielkość brusha i sile). Prostszego sposobu nie widze, jak reczne przesuwanie wertexow i tam gdzie potrzeba dodanie nowego loopa. Można tez zrobić na splajnach, ale czy latwiej i prościej to nie wiem

Edytowane przez MariushO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności