Skocz do zawartości

[pytanie] Tworzenie animacji


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć... Od jakiegoś czasu używam 3ds maxa 7...

Nie narzekam jest super.

Bawię się nim już około dwóch miesięcy. No i po tak długim/krótkim czasie nauczyłem się edytować objekty itd itp....

 

 

Kilka dni temu dostałem od znajomego paczkę postaci zapisanych w rozszrzeniu .obj

 

Chciałbym nadać im kilka podstawowych animacji np ruch głowy do góry i do przodu czy też na boki. lub rękoma w jakiekolwiek strony.... Jeśli ktoś chcę mogę mu wysłać to... oczywiście skan itd itp..... niestety nie umiem. Czy jest ktoś życzliwy i wskazał by jakiś tutek

do 3ds 7 ostatecznie 9... mogę testówke pobrać ;d

jak nadać animację dla takiego objektu...

 

 

Tak nawiasem mówiąc. chciałbym to wyeksportować jako gr2 ;)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Czeka Cie dluga podroz;)

 

Docelowo mozesz chciec nauczyc sie tworzenia rigow samemu (Bones, skrypty, expressions, itp). Na poczatek jednak zainteresuj sie Bipedem, albo systemem CAT, jezeli Twoj max go posiada (nie pamietam, kiedy dodali).

Do tego modyfikator Skin i jestes na dobrej drodze:)

Napisano

Wiesz co, w dzisiejszych czasach jest tyle tutoriali w sieci, ze az szkoda Twojego czasu na czekanie na odpowiedzi na forum.

Mam nadzieje, ze po angielsku cos rozumiesz, bo to praktycznie warunek, ale i po polsku - takze na max3d - sa tutki jakies stare.

 

Ja tutoriali pisac raczej nie bede, polecam dokumentacje maxa, ale podpowiem Ci jeszcze tylko, ze Skina naklada sie na mesha postaci. Pozniej trzeba dodac kosci, ktore beda sterowaly meshem (wspomniany Biped, CAT, albo Bones). Wtedy edytujesz envelopes, albo po prostu tzw. wagi (z jaka moca vertexy podczepione sa do danej kosci).

 

Poki nie bedziesz mial jakies formy szkieletu to w Add nic sie nie pojawi.

 

edit:

jeszcze tip: wyszukuj pojecia "skinning", "rigging", najlepiej w polaczeniu z 3dmax ;)

Napisano

https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#safe=off&hl=pl&sclient=psy-ab&q=ANIMATE%203ds%20max%20&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=db6ceaf2bb097b7e&ion=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45512109,d.ZWU&biw=1366&bih=600

 

No to z googli wyszukiwanie "basic animation 3ds max" można na takiej podstawie się uczyć?

 

I powiedz mi tylko jeszcze...

Objekt w gr2 do pewnej gry potrzebuje pliku msm jeśli to model

msa jeśli to animacja... nie mów, że to ręcznie się określa?XD

Napisano

Słuchaj Reanimatora, dobrze prawi. Ode mnie takie wtrącenie - max 7 jest już dość przestarzały, jeżeli dobrze liczę, teraz już jest 16 wersja. Patrząc na Twój nick - wnioskuję że 1991 to Twój rocznik, wnioskując dalej - duże prawdopodobieństwo że możesz być studentem. :) jeżeli tak to ogarnij sobie najnowszą wersję maxa legalnie, ze strony Autodesku. Od razu łatwiej będzie Ci ogarnąć wszystko, w internecie jest kupa tutoriali - ale część z nich trochę może się gryźć z Twoją wersją maxa.

Napisano
Słuchaj Reanimatora, dobrze prawi. Ode mnie takie wtrącenie - max 7 jest już dość przestarzały, jeżeli dobrze liczę, teraz już jest 16 wersja. Patrząc na Twój nick - wnioskuję że 1991 to Twój rocznik, wnioskując dalej - duże prawdopodobieństwo że możesz być studentem. :) jeżeli tak to ogarnij sobie najnowszą wersję maxa legalnie, ze strony Autodesku. Od razu łatwiej będzie Ci ogarnąć wszystko, w internecie jest kupa tutoriali - ale część z nich trochę może się gryźć z Twoją wersją maxa.

 

 

Potrzebuję właśnie 7/9 z tego względu, że mam do niej pluginy gr2 a chce stworzyć modele do pewnej gry mmo oczywiście na własny użytek ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności