Napisano 22 Kwiecień 201312 l Cześć... Od jakiegoś czasu używam 3ds maxa 7... Nie narzekam jest super. Bawię się nim już około dwóch miesięcy. No i po tak długim/krótkim czasie nauczyłem się edytować objekty itd itp.... Kilka dni temu dostałem od znajomego paczkę postaci zapisanych w rozszrzeniu .obj Chciałbym nadać im kilka podstawowych animacji np ruch głowy do góry i do przodu czy też na boki. lub rękoma w jakiekolwiek strony.... Jeśli ktoś chcę mogę mu wysłać to... oczywiście skan itd itp..... niestety nie umiem. Czy jest ktoś życzliwy i wskazał by jakiś tutek do 3ds 7 ostatecznie 9... mogę testówke pobrać ;d jak nadać animację dla takiego objektu... Tak nawiasem mówiąc. chciałbym to wyeksportować jako gr2 ;)
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Czeka Cie dluga podroz;) Docelowo mozesz chciec nauczyc sie tworzenia rigow samemu (Bones, skrypty, expressions, itp). Na poczatek jednak zainteresuj sie Bipedem, albo systemem CAT, jezeli Twoj max go posiada (nie pamietam, kiedy dodali). Do tego modyfikator Skin i jestes na dobrej drodze:)
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Autor hmm powiem Ci tak.... Otworzę 3dsa. Wybiorę Modify>Animation modifiers>skin>edit envelopes>add no i mam pusto ;d nie mam nic do dodania i dlatego pytam ;f
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Wiesz co, w dzisiejszych czasach jest tyle tutoriali w sieci, ze az szkoda Twojego czasu na czekanie na odpowiedzi na forum. Mam nadzieje, ze po angielsku cos rozumiesz, bo to praktycznie warunek, ale i po polsku - takze na max3d - sa tutki jakies stare. Ja tutoriali pisac raczej nie bede, polecam dokumentacje maxa, ale podpowiem Ci jeszcze tylko, ze Skina naklada sie na mesha postaci. Pozniej trzeba dodac kosci, ktore beda sterowaly meshem (wspomniany Biped, CAT, albo Bones). Wtedy edytujesz envelopes, albo po prostu tzw. wagi (z jaka moca vertexy podczepione sa do danej kosci). Poki nie bedziesz mial jakies formy szkieletu to w Add nic sie nie pojawi. edit: jeszcze tip: wyszukuj pojecia "skinning", "rigging", najlepiej w polaczeniu z 3dmax ;)
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Autor https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#safe=off&hl=pl&sclient=psy-ab&q=ANIMATE%203ds%20max%20&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=db6ceaf2bb097b7e&ion=1&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45512109,d.ZWU&biw=1366&bih=600 No to z googli wyszukiwanie "basic animation 3ds max" można na takiej podstawie się uczyć? I powiedz mi tylko jeszcze... Objekt w gr2 do pewnej gry potrzebuje pliku msm jeśli to model msa jeśli to animacja... nie mów, że to ręcznie się określa?XD
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Poszukaj raczej "3d max skinning" na razie, animacja pozniej. Jezeli masz pare groszy to sprobuj ksiazke po polsku: http://allegro.pl/ksiazki-naukowe-i-popularnonaukowe-79455?string=3d+max A jak znasz angielski i masz ok 150zl, to mozesz sobie wykupic abonament na Digital Tutors, gdzie masz wszystko czego potrzebujesz.
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Słuchaj Reanimatora, dobrze prawi. Ode mnie takie wtrącenie - max 7 jest już dość przestarzały, jeżeli dobrze liczę, teraz już jest 16 wersja. Patrząc na Twój nick - wnioskuję że 1991 to Twój rocznik, wnioskując dalej - duże prawdopodobieństwo że możesz być studentem. :) jeżeli tak to ogarnij sobie najnowszą wersję maxa legalnie, ze strony Autodesku. Od razu łatwiej będzie Ci ogarnąć wszystko, w internecie jest kupa tutoriali - ale część z nich trochę może się gryźć z Twoją wersją maxa.
Napisano 22 Kwiecień 201312 l Autor Słuchaj Reanimatora, dobrze prawi. Ode mnie takie wtrącenie - max 7 jest już dość przestarzały, jeżeli dobrze liczę, teraz już jest 16 wersja. Patrząc na Twój nick - wnioskuję że 1991 to Twój rocznik, wnioskując dalej - duże prawdopodobieństwo że możesz być studentem. :) jeżeli tak to ogarnij sobie najnowszą wersję maxa legalnie, ze strony Autodesku. Od razu łatwiej będzie Ci ogarnąć wszystko, w internecie jest kupa tutoriali - ale część z nich trochę może się gryźć z Twoją wersją maxa. Potrzebuję właśnie 7/9 z tego względu, że mam do niej pluginy gr2 a chce stworzyć modele do pewnej gry mmo oczywiście na własny użytek ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto