Lukos Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowym użytkownikiem i także jestem dopiero nowicjuszem jeśli chodzi o 3ds. Pracuje na 3ds max design 2013. Studiuję architekturę, na studiach uczę się podstaw programu i moim zadaniem jest wykonanie prostego terenu. Teren już stworzyłem, jednak pragnę dodać do niego drzewa. Te, które program już zawiera są bardzo kiepskie, więc przeszukałem internet w celu znalezienia bardziej rzeczywistych modeli. Znalazłem, wstawiłem, jednak kiedy chce dany teren wyrenderować już z drzewami, mam same gałęzie, bez korony, bez liści. Chciałem się Was zapytać, jako specjalistów, jak dodać korony, żeby były wyświetlane po wyrenderowaniu, najlepiej tak krok po kroku, żebym mógł to zrozumieć. Czy jest gdzieś jakiś tutorial lub instrukcja? Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Jakiego renderera używasz? w jaki sposób wstawiałeś drzewa do sceny ? a także w jakim je masz formacie bo z tego co piszesz to gubisz mapowanie obiektów albo wstawiasz proxy które nie posiadają materiału przypisanego do obiektu.Sprawdź czy pobrane drzewa osobno dają sie renderować ze wszystkimi elementami. Ogólnie jeśli jakiś model który chcesz importować do swojej sceny jest zapisany w pliku max to warto go importować z opcja merge wtedy przenosisz obiekt wraz z mapowaniem i materiałami musisz tylko pamiętać o tym aby max miał przypisaną ścieżkę skąd ma pobierać tekstury customize->configure user path->external files tu możesz przypisać konkretna ścieżkę skąd max wszytko czyta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukos Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Używam zwykłego rendera, klikam zwyczajnie w renderuj, a w opcjach nic na razie nie zmieniałem, bo zależy mi na zwykłym i szybkim podglądzie. Drzewo wstawiałem na dwa sposoby - zarówno bezpośrednio do tworzonego przeze mnie terenu, jak i osobno, samego drzewa do nowego dokumentu. W obu tych przypadkach renderują się same gałęzie. I używam opcji merge, jeśli takowy komunikat się wyświetli. Czasem pojawia się inny komunikat z jakimiś trzema opcjami, chyba dotyczący jakichś materiałów z tego co pamiętam (nie mam teraz możliwości sprawdzenia, przepraszam). Format modelu to .ds ale próbowałem też z innymi i nic nie pomogło. Cały czas renderuje się sam pień i gałęzie, nie ma żadnych liści, chociaż liście w podglądzie (gdzie ustalam wielkość i położenie drzewa) są - białe bo białe, kwadratowe bo kwadratowe, ale drzewo ma chociaż koronę. Co robić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Zaznacz koronę lub liście następnie kliknij prawym klawiszem myszy otworzy ci się roleta znajdź w niej object properties zakładka general zrób z niej zrzut ekranu ogólnie zobacz czy w sekcji rendering control nie jest przypadkiem obiekt wyłączony z renderowania albo nie ma wyłączonej opcji visible to camera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukos Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 (edited) Dobra. Spróbowałem z tymi teksturami w customize>configure user patch>external file, dodałem tam folder z teksturami dotyczącymi ściągniętego drzewa, nic to nie pomogło (chyba, że źle coś zrobiłem). Postąpiłem również zgodnie z drugą opcją. Zrobiłem rzut ekranu, jak się sprawa prezentuje. P.S. To, że mam tutaj wersje trialową nie ma nic do rzeczy, bo na drugim kompie mam pełną wersje studencką i problem jest ten sam. Dodam też screen wyrenderowanego drzewa, może to pomoże określić problem i pomóc w rozwiązaniu... Dodam też, że jest tak z każdym drzewem, bez znaczenia skąd ściągnę i jaki ma format, bo próbowałem już kilkanaście razy. Edited May 4, 2013 by Lukos Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 (edited) czy pracujesz na warstwach? jesli tak to sprawdź czy dan warstwa jest ustawiona do renderowania możesz to zrobić przez wciśniecie ikonki layers menager znajdującej się na górnym poziomym pasku ikon przy warstwie która ma być renderowana powinien być czajniczek w object properties w rendering control wciśnij przycisk by layer powinien zmienić się na by object a w ogóle wrzuć na jakiś portal to drzewko żeby je można było ściągnąć tak będzie łatwiej sprawdzić co się z nim dzieje Zerknij czy przypadkiem materiały na drzewku nie są przypisane do innego renderera bo wtedy te obce nie będą się renderowały w mentalu pójdą spokojnie materiały typu stndard i mentalowe natomiast coś co jest pokryte materiałem vray nie wyrenderują ci się Edited May 4, 2013 by skalpel3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukos Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 (edited) A więc tak... Czajniczek jest widoczny, kliknąłem to co kazałeś i nic. Oto linki do całego folderu z tymi innymi drzewkami, o który się rozchodzi. Waga to ok. 6mb. http://www.sendspace.pl/file/cd9276357fcbc5e0b132f3a lub http://sendfile.pl/313114/16.rar /// Co do twojej edycji, jak to sprawdzić? Edited May 4, 2013 by Lukos Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Gubisz tekstury w materiałach drzewka się renderują bez najmniejszego problemu, pewnie w cofigure user path nie podałeś poprawnie ścieżki do katalogu w którym są teksturki, albo przerzuć tekstury w miejsce gdzie max ma przypisane czytanie z katalogu maps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukos Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 (edited) Przerzuciłem wszystkie tekstury z folderu, a nawet cały folder do C:/Program Files/Autodesk/3DS Max Design 2013/Maps i dalej nic. Ustawiłem w configure user patch jeszcze raz folder osobno, dałem go nawet na samą górę i nic... ////Edit Dobra, jest pewien postęp. Bawiłem się z tymi podstawowymi drzewami, które są dostępne w 3ds. Konkretnie, zgodnie z Twoimi instrukcjami bawiłem się z tym User Patch. Gdy na pierwszym miejscu była ścieżka do folderu Autodesk/3DS Max Design 2013/Maps korony drzew były renderowane. Kiedy ścieżka była inna, nawet te podstawowe drzewa nie miały koron. Tak więc zgodnie z Twoimi instrukcjami moim błędem jest złe podanie ścieżki do tekstur. Czy mógłbyś mi zatem podać konkretnie co gdzie mam włożyć? Ty ściągnąłeś ten cały folder, który przesłałem. Powiedz mi proszę, który obrazek (czy wszystkie obrazki) gdzie konkretnie wkleić i jak powinna wyglądać ta ścieżka. Jak to wygląda u Ciebie? Edited May 4, 2013 by Lukos Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 to w takim razie spróbuj ręcznie przypisać tekstury materiałom z zakładki rendering otwórz material map/browser oraz edytor material z map browsera przeciągnij do edytora materiały z sekcji scene material z opcja instance i w edytorze powstawiaj do materiałów ręcznie tekstury i zobacz czy nadal nie będzie ci się renderowało nie renderuje się dlatego że te tekstury od liści są na slotach opacity i jeśli max ich nie widzi to to renderują się tylko same pnie. Po wrzuceniu miałem to co ty po przypisaniu ścieżki jest wszytko w porządku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now