Napisano 5 Maj 201311 l Witam, potrzebna mi pomoc z tworzenia okien samochodu. Zrobiłem kaloserie auta ale stanąłem przy tworzeniu okien i świateł. Są jakieś dobre sposoby żeby zrobić łatwo okno z lekką przezroczystością i jednocześnie odbiciem światła/połyskiem? . Jedyny pomysł jaki mi przychodzi to wyciągnięnie z krawędzi kaloserii polygonów na okna i nadanie im wyżej opisanych cech przy oteksturowaniu z tym, że nie wiem dokładnie jak nadawać pod każdy polygon innej tekstury niż kaloserii. https://dl.dropboxusercontent.com/u/3816625/3DSmax/car.jpg Proszę o pomoc specjalistów 3ds maxa :) Pozdrawiam! Reav
Napisano 5 Maj 201311 l Multi sub-object material. Rownie dobrze, te wyciagniete krawędzie(okna) możesz detachowac i masz osobny objekt.
Napisano 5 Maj 201311 l Autor Dzięki ale czy idę w dobrym kierunku zeby ustawić takie tekstury na przezroczystość i połysk aby otrzymać efekt szyby auta?
Napisano 6 Maj 201311 l Autor A może zna ktoś łatwy i przejrzysty tutorial jak zrobić efekt szkła na obiekcie? Na youtube są zawile opisane ;(
Napisano 6 Maj 201311 l NA przezroczystość musisz mieć mapę opacity jeśli chcesz to teksturowo rozwiązać. A na odbicia jakąś mapkę glossa
Napisano 6 Maj 201311 l Autor Aha czyli w materials w miejscu glossines i opacity wrzucić bitmapy ? to powinien byc gradient jakiś czy kolorowa apla w jpg?
Napisano 7 Maj 201311 l W opacity mapka odwrocona z tym co jest w diffuse - czarno biała, gdzie czarny to to co przezroczyste. gloss w jakiejs skali szarosci gdzie białe i szare to jakis połysk a czarne to jego brak