3Dee Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 Witam, potrzebna mi pomoc z tworzenia okien samochodu. Zrobiłem kaloserie auta ale stanąłem przy tworzeniu okien i świateł. Są jakieś dobre sposoby żeby zrobić łatwo okno z lekką przezroczystością i jednocześnie odbiciem światła/połyskiem? . Jedyny pomysł jaki mi przychodzi to wyciągnięnie z krawędzi kaloserii polygonów na okna i nadanie im wyżej opisanych cech przy oteksturowaniu z tym, że nie wiem dokładnie jak nadawać pod każdy polygon innej tekstury niż kaloserii. https://dl.dropboxusercontent.com/u/3816625/3DSmax/car.jpg Proszę o pomoc specjalistów 3ds maxa :) Pozdrawiam! Reav
MariushO Napisano 5 Maj 2013 Napisano 5 Maj 2013 Multi sub-object material. Rownie dobrze, te wyciagniete krawędzie(okna) możesz detachowac i masz osobny objekt.
3Dee Napisano 5 Maj 2013 Autor Napisano 5 Maj 2013 Dzięki ale czy idę w dobrym kierunku zeby ustawić takie tekstury na przezroczystość i połysk aby otrzymać efekt szyby auta?
3Dee Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 A może zna ktoś łatwy i przejrzysty tutorial jak zrobić efekt szkła na obiekcie? Na youtube są zawile opisane ;(
Smoku Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 NA przezroczystość musisz mieć mapę opacity jeśli chcesz to teksturowo rozwiązać. A na odbicia jakąś mapkę glossa
3Dee Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 Aha czyli w materials w miejscu glossines i opacity wrzucić bitmapy ? to powinien byc gradient jakiś czy kolorowa apla w jpg?
Smoku Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 W opacity mapka odwrocona z tym co jest w diffuse - czarno biała, gdzie czarny to to co przezroczyste. gloss w jakiejs skali szarosci gdzie białe i szare to jakis połysk a czarne to jego brak
Rekomendowane odpowiedzi