neriust Napisano 11 Maj 2013 Napisano 11 Maj 2013 Posiadam 3ds maxa z 2012 roku. Chwile już się w nim bawię, ustawienia mam domyślne. Do szału doprowadza mnie poruszanie się w tym programie za pomocą orbity. Domyślny punkt obrotu widoku too środek układu współrzędnych. Pozstałe 2 typy orbit też są na prawdę słabe. Chciałbym poruszać się w ten sposób, że punkt obrotu widoku jest w miejscu kursora. To samo jest z przybliżaniem, przybliża do środka układu, lub zaznaczenia a nie do miejsca w którym znajduje się kursor. Wie ktoś jak uaktywnić taką normalną orbitę jak w google skp? Aktualnie korzystam ze skrótu alt+scroll. Bezskutecznie próbowałem innych kombinacji klawiszy.
NV Napisano 11 Maj 2013 Napisano 11 Maj 2013 (edytowane) Customize > Customize User Interface > Mouse ---> Zoom ---> Zoom about mouse point. (domyślnie skrót do takiego zoom'owania to ctrl + alt + mmb ) możesz przypisać sobie inny. Umieściłeś wątek w złym dziale, przenoszę. Edytowane 11 Maj 2013 przez NV
neriust Napisano 11 Maj 2013 Autor Napisano 11 Maj 2013 Dzięki za przeniesienie. Skrót ctrl + alt + mmb nic mi nie daje. przybliża dalej wg własnego widzimisię. A jeżeli chodzi o "Customize > Customize User Interface > Mouse...". To nie mam tam zakładki mouse, jest jedynie keyboard, toolbars, quads, menus, colors. Proszę o dalsze wskazówki.
pecet Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 powinno być customize > preferences > viewport > mouse control Co do orbity to nie bardzo wiem o co chodzi, jak niby ma się obracać wokół kursora jak ten porusza się w przestrzeni 2D? Najlepiej jest ustwić orbitę na OrbitSubObject, wtedy obracasz wokół zaznaczonego obiektu/polygona/verteksa itp.
neriust Napisano 12 Maj 2013 Autor Napisano 12 Maj 2013 Zmieniłem zoom, teraz działa o niebo lepiej, ale jedynie w układzie ortogonalnym - zoom about mouse point (orthographic), natomiast zaznaczenie opcji zoom about mouse point (perspective) niczego nie zmienia, w perspektywie ciągle przybliża do środka układu. Co do orbity to chodziło mi o taką jaka jest w google sketchup, tam poruszasz się swobodnie nie zaznaczając niczego. I zauważyłem że i w moim 3ds max jest tez taka, ale jedynie w układzie ortogonalnym przy wybranej zwykłej orbicie. Także teraz mogę poruszać się swobodnie w układzie ortogonalnym co już jest dla mnie dużym ułatwieniem. Odnośnie OrbitSubObject - nie jestem z niej zadowolony, załóżmy, że chce się obejrzeć końcówkę podłużnego przedmiotu, używanie orbity względem środka tego przedmiotu nie wypada najlepiej, (pewnie to kwestia przyzwyczajenia). Tak więc poruszanie się w układzie ortogonalnym jest ok i chciałbym żeby tak samo było z widokiem perspektywicznym. Dziękuje za pomoc i jeśli to możliwe proszę o dalsze wskazówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się