Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Posiadam 3ds maxa z 2012 roku. Chwile już się w nim bawię, ustawienia mam domyślne. Do szału doprowadza mnie poruszanie się w tym programie za pomocą orbity. Domyślny punkt obrotu widoku too środek układu współrzędnych. Pozstałe 2 typy orbit też są na prawdę słabe. Chciałbym poruszać się w ten sposób, że punkt obrotu widoku jest w miejscu kursora. To samo jest z przybliżaniem, przybliża do środka układu, lub zaznaczenia a nie do miejsca w którym znajduje się kursor. Wie ktoś jak uaktywnić taką normalną orbitę jak w google skp? Aktualnie korzystam ze skrótu alt+scroll. Bezskutecznie próbowałem innych kombinacji klawiszy.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Customize > Customize User Interface > Mouse ---> Zoom ---> Zoom about mouse point. (domyślnie skrót do takiego zoom'owania to ctrl + alt + mmb ) możesz przypisać sobie inny.

 

Umieściłeś wątek w złym dziale, przenoszę.

Edytowane przez NV

Napisano
  • Autor

Dzięki za przeniesienie.

Skrót ctrl + alt + mmb nic mi nie daje. przybliża dalej wg własnego widzimisię.

A jeżeli chodzi o "Customize > Customize User Interface > Mouse...". To nie mam tam zakładki mouse, jest jedynie keyboard, toolbars, quads, menus, colors. Proszę o dalsze wskazówki.

Napisano

powinno być customize > preferences > viewport > mouse control

 

Co do orbity to nie bardzo wiem o co chodzi, jak niby ma się obracać wokół kursora jak ten porusza się w przestrzeni 2D? Najlepiej jest ustwić orbitę na OrbitSubObject, wtedy obracasz wokół zaznaczonego obiektu/polygona/verteksa itp.

Napisano
  • Autor

Zmieniłem zoom, teraz działa o niebo lepiej, ale jedynie w układzie ortogonalnym - zoom about mouse point (orthographic), natomiast zaznaczenie opcji zoom about mouse point (perspective) niczego nie zmienia, w perspektywie ciągle przybliża do środka układu.

Co do orbity to chodziło mi o taką jaka jest w google sketchup, tam poruszasz się swobodnie nie zaznaczając niczego. I zauważyłem że i w moim 3ds max jest tez taka, ale jedynie w układzie ortogonalnym przy wybranej zwykłej orbicie. Także teraz mogę poruszać się swobodnie w układzie ortogonalnym co już jest dla mnie dużym ułatwieniem. Odnośnie OrbitSubObject - nie jestem z niej zadowolony, załóżmy, że chce się obejrzeć końcówkę podłużnego przedmiotu, używanie orbity względem środka tego przedmiotu nie wypada najlepiej, (pewnie to kwestia przyzwyczajenia).

Tak więc poruszanie się w układzie ortogonalnym jest ok i chciałbym żeby tak samo było z widokiem perspektywicznym. Dziękuje za pomoc i jeśli to możliwe proszę o dalsze wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności