Jump to content

Karta graficzna pod 3ds max dla architekta wnetrz / wizualizatora 3d


lukaszcze
 Share

Recommended Posts

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów.

 

Zanim zarejestrowałem się na tym zacnym forum, przeczytałem 3 razy dział o kartach graficznych i jeszcze poza forum też.

Wynik tego jest taki że wiem, że nic nie wiem :)

Osobiście nie zajmuje się grafiką 3d, ale sporo się nasłucham i naoglądam, gdyż zajmuje się tym moja zona.

 

Otóż do czego zmierzam :) Otrzymałem od żony zadanie - złożyć sprzęt pod 3ds max'a i utknąłem na wyborze karty graficznej, ale z tego co widzę po przeczytaniu forum to nie tylko ja :)

 

Żona zajmuje się projektowaniem wnętrz i wizualizacją (renderingiem). Pracuje na 3ds max 2013 + Vray.

 

Zależy mi na raczej bezproblemowej i bezobsługowej pracy - kto ma żonę ten wie co to znaczy zrobić coś źle :)

 

Pytanie moje jest takie czy ktoś z Was miał już styczność np, z nowymi kartami Quadro na Keplerze np K600 / K2000. Pytanie 2 czy do architektury wnętrz karta pokroju Quadro K600 / lub starsza 600 wystarczy, do pracy w siatce. Żona na chwilę obecną nie korzysta z widoku shade, vray-rt - nie potrzebuje, radzi sobie bez tego, tylko siatka.

Przykładowe sceny mają po około 7,5 mln poly i 4,5 mln vertexów.

 

Rendering odbywał sie będzie wyłącznie na CPU (do tego celu i7-3770k). Vray z tego co się orientuje na ta chwilę nie oferuje pełnego wsparcia, tylko RT, ale to jest nie istotne.

 

Naczytałem się już sporo dyskusji na forum co lepsze Quadro czy GTX i dowiedziałem się jednego - zależy do czego. Dlatego właśnie pytam doświadczonych osób czy do w/w programów lepiej wystarczy Q600 /Q K600, czy może lepiej coś pokroju GTX 660 Ti, może 650 Ti, a może się szarpnąć się na Q 2000 / Q K2000.

 

Wymagania 3ds max podane na stronie Autodesku wiem co mówią, ale rzeczywistość niejednokrotnie weryfikuje podawane przez producentów dane i wymogi.

 

Podpowiedzcie proszę co w zupełności wystarczy do prac tego pokroju, abym mógł spać spokojnie :)

Decyzję i tak ostateczną podejmę sam, ale chciałbym wiedzieć jakie mniej więcej wymagania muszą być spełnione.

 

Z góry dzięki

Pozdrawiam

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

Guest RafalPL

Mnie tam Quadro 600 do 20mil poly wystarcza jest ok ale w trybie wireframe bądź shaded.

 

I to jest tak ze Quadro to Quadro a GTX to GTX po mimo ze GTX maja 3x leprze parametry działają wolniej po za trybem realistic gdzie wygrywają.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie, czy ktoś miał już od czynienia z nowymi Quadro? Specyfikacja wygląda lepiej niż w starych modelach, natomiast architektura inna, gdzieś wyczytałem że Keplery mimo mocniejszych parametrów sprawują się gorzej od Fermi. (chyba że coś pokręciłem :) )

Pytanie 2 czy ktoś używa np GTX 650 Ti i czy ten model jest OK i działa stabilnie. Czy lepiej z GTX pójść w Fermi np 560 Ti?

Link to comment
Share on other sites

Obawiam sie ze z forum wyciagniesz to samo co z grzebania po sieci - kazdy powie ci co innego i beda to historie pojedynczych przypadkow.

 

Np wg mnie Quadro sie kompletnie nie oplaca, w studio w ktorym pracowalem o wiele lepiej sprawdzaly sie zwykle karty nvidii ze sredniej polki. Niestety bylo to pare lat temu, wiec ta wiedza w tym momencie jest prawdopodobnie kompletnie przestarzala.

 

Co do 650 Ti i 560 Ti, porownaj parametry na jakims benchmarku, jesli nie kupisz jakies wadliwej karty to raczej nie ma powodow zeby jedna pracowala stabilniej w maxie niz druga. Sam pracuje na 460 i 560 i obie dzialają. Kumpel kupil jakas mega podkręconą 580 i bardzo szybko wpadl w klopoty z powodu niewystarczajacego chlodzenia. Ale jak pisalem, to sa wszystko pojedyncze przypadki.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

 

Poczytam jeszcze jakieś obcojęzyczne artykuły i fora, może jakaś recenzja Q k600 się trafi (nie ukrywam ciekawi mnie tak karta), porównam i trzeba będzie w końcu podjąć decyzję.

 

Rly - dzięki za propozycje, rozważę ją w tym tygodniu i dam Ci znać.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy