Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Z racji że jest to mój pierwszy wątek a zarazem pierwszy temat na tym forum.

Pozwólcie że się przedstawię:

Ja nazywam się Mariusz Nowak. Obecnie jestem studentem informatyki ze specjalizacją Grafika Projektowanie i Multimedia [chyba taka dokładnie :D ]. W tym semestrze kończę III rok studiów, a więc powoli zaczynam przygotować się do projektowania pracy inżynierskiej.

 

Postanowiłem dodać temat na forum max3d.pl ponieważ [zaczynam, nie zaczynam trudno powiedzieć] przygodę z 3ds maxem. Dla czego tak piszę? Ponieważ już trochę "bawiłem się" wyżej wymienionym programem, jednak nie dzieliłem się moimi pracami, bo to coś mi się nie podobało, coś mnie zniechęciło do pracy itd. Moja praca inżynierska wiązała się będzie właśnie z grafiką 3d lub tematyką gier 3d. Chcę utworzyć wirtualny spacer z zawartą historią pewnego miejsca.

Udostępniając w tym miejscu moje prace, liczę przede wszystkim na to że będzie to dla mnie wielka motywacja, również liczę na fachową ocenę, jakieś wskazówki dotyczące modeli, textur, nad czym popracować itd.

 

Od razu przepraszam jeżeli moja składnia zdań nie do końca jest poprawna, wybaczcie ale nie jestem polonistą :D

 

Więc żeby nie było że tylko tworze swoją biografię w nowym wątku, to udostępniam parę [para to dwie, bądź więcej ;) ] moich prac:

Pierwsze prace które tu udostępniam, są stworzone przy nauce oświetlenia sceny [z pomocą tutorialu z tego serwisu]:

Wymodelowane wszystko jest przeze mnie:

1jpg_nrwnqwh.jpg 2jpg_nrwnqwr.jpg 3jpg_nrwnqwx.jpg

7jpg_nrwnqwa.jpg

 

6jpg_nrwnqws.jpg 4jpg_nrwnqwn.jpg 8jpg_nrwnqsh.jpg

9jpg_nrwnqsx.jpg

 

 

No i po całkowitym texturowaniu:

12jpg_nrwnqsw.jpg 5jpg_nrwnqww.jpg

 

TEXTUTY:

zegarpattern.th.png textnormspectapeta.th.png textnormspecpolka.th.png

textnormspecpolka2.th.png ramkauvwsfirstpattern.th.png ramkapoziomauvwspattern.th.png

Normal mapy tudzież BUMP mapy są wykonane czarno biało, prosiłbym o jakiś tutorial gdzie znajduję się opis jak robić NORMAL MAPS i za pomocą jakich narzędzi. [no nawet nie umie określić typu, takie fioletowo niebieskie] JAK źle napisałem proszę mnie poprawić.

 

Kolejne pytanie. Jaki polecacie serwis do uploadu zdjęć, kożystam z imageshack.us oraz ifotos.pl [ifotos pliki tylko do 1MB - potrzebuję nieraz do 2 może 3MB] [naromiast imageshack - pliki PNG mi prześwietla rozjaśnia - o co chodzi?] Ogólnie proszę o poradę bo widzę że hosting ifotos również prześwietla zdjęcia png: [również proszę o porady dotyczące udostępniania zdjęć na forum]

przykład:

szafkaren_nrwnqrw.png

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Normalmapy najlepiej wypalać z modelu hi-poly, więc jeśli chcesz się rozwijać musisz się nauczyć takiego modelowania - czy to w maxie, czy to w zbrushu - wybór należy do Ciebie :) Tworzenie normalek z bump mapy ogarnia się wszelakiej maści programami czy pluginami. W tym wypadku polecam crazybump. Zapoznaj się jeszcze z tematem czym jest ambient occlusion i cavity bo to (moim zdaniem) niezbędniki potrzebne do stworzenia dobrego diffusa. No i spróbuj też urozmaicać te teksturki - jakieś obtarcia, brudy, rysy, czy to ze zdjęć czy ręcznie namalowane - zawsze lepiej wygląda niż czysta tekstura. Polecam jeszcze stronke z teksturami http://www.cgtextures.com.

 

Wytrwałości i powodzenia :)

Napisano

Co do obrazków to tylko IMGUR ostatnimi czasu - imageshack strasznie dużo gówien wyświetla, i częstokroć chce żebym się logował.

 

Tak jak chris mówi - dobra normalmapa w 95% z modelu HP tylko. Później pozostają zabawy w stylu nDo / crazybump / nvidia normalmap tool do wyciagania/fejkowania normalnych. To co zrobiłeś (czarnobiałe) działa jak bumpmapa - czyli tylko w "górę"

 

http://www.chrisalbeluhn.com/Normal_Map_Tutorial.html

http://wiki.polycount.com/NormalMap/

 

http://www.katsbits.com/tutorials/textures/how-not-to-make-normal-maps-from-photos-or-images.php

generalnie jestem przeciwnikiem robienia normalek z diffuse'a, chyba że jesteś absolutnie pewny co chcesz osiągnąć i wiesz w ogóle jak działają normalmapy.

 

Rzuć studia, za pieniądze kup soft, książki i tutki. Chociaż troszkę za późno na to już :D

 

Pozdrawiam,

Piro~

Napisano

Jak działają normal mapy to wiem, pewnie nie wiele, ale zawsze coś.

No co do high-poly, nie mam z tym większych problemów, poza tym że w chwili obecnej jest to czasochłonne :P ale jednak daje efekty i ja to wiem, w każdym razie dziękuję za rady :D jestem ogromnie wdzięczny.

Przy moich założeniach co do pracy inżynierskiej, mógłbym się nie wyrobić w tworzeniu obiektów dodatkowo high-poly [a może po prostu leń jestem]. Korzystam z programu CrazyBump obecnie. [strasznie mieszam]

 

co do rzucania studiów, to myślę że już się nie opłaca na ostatnie pół roku rezygnować :P Co do książek to jakieś posiadam, tutoriali oczywiście już w dużo zdążyłem się zaopatrzyć ;)

 

Trochę zdjęć z pracy nad kioskiem do pracy inżynierskiej:

bWR64MN.jpgC2jCHm3.jpgIkdUHGT.jpgyKqfzqG.jpgTwMSsEf.png1aEH63s.jpgFeMu3EL.jpg

 

oczywiście textura jest w przygotowaniu, dodatkowo do środka będę wkładał regały z artykułami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności