Zernat Napisano 31 Maj 2013 Napisano 31 Maj 2013 (edytowane) Witam, powoli zaczynają mi się kończyć pomysł na tytuły :P Podczas kolejnych zabaw z rigowaniem napotkałem kolejny problem. Focia: http://imageshack.us/a/img845/6072/problem12.jpg Chciałem przyłączyć środek ciężkości (zlinkować go do głównego ciała i nóg, aby móc łatwo zanimować np. przysiad), jednak gdy poruszam kością 4 to kość 1 latała w prawo i lewo. Aby to rozwiązać przyłączyłem IK pomiędzy kością 2 i 1 (niebieska kreska). Ułatwiło mi to kontrolowanie dolnej części nogi, jednak nie rozwiązało w pełni problemu, mianowicie przy poruszaniu kością 4, kość 1 ciągle lekko bo lekko aczkolwiek ciągle trochę się porusza. Czy mogę ją jakoś zamrozić aby ruszanie kością 4 nie powodowało ruchu kości 1 ? Czy może tych małych ruchów już nie mogę zniwelować i będę je musiał po prostu korygować po użyciu środka ciężkości ? Pozdrawiam. Edytowane 1 Czerwiec 2013 przez Zernat
Zernat Napisano 1 Czerwiec 2013 Autor Napisano 1 Czerwiec 2013 No tak, a w połowie pisania tego posta skarciłem w duchu sam siebie, że z pewnością zapomnę wstawić linka ^^ Już poprawione, przepraszam :)
Zernat Napisano 2 Czerwiec 2013 Autor Napisano 2 Czerwiec 2013 To ja może postaram się wszystko lepiej pokazać ;) Normalna noga: http://imageshack.us/a/img547/6711/17562959.jpg Normalna noga po wychyleniu czwartej (pierwszej z lewej) kości w dół: http://imageshack.us/a/img42/9693/59764227.jpg Noga z IK (połączona kość 2 z 1): http://imageshack.us/a/img18/8254/52117730.jpg Zbliżenie na nogę z IK: http://imageshack.us/a/img854/4135/66666905.jpg Jak widzicie po dodaniu IK noga wygina się o wiele lepiej jednak trochę się mimo wszystko końcówka rusza zamiast stać w miejscu (mówię tutaj o tej pierwszej kości, tej na którą jest zbliżenie na ostatnim zdjęciu). Czy mogę to jakoś naprawić ? Czy może nie mogę nic z tym zrobić i będę to musiał po prostu korygować przy animowaniu ? ? Pozdrawiam.
Juzwa Napisano 3 Czerwiec 2013 Napisano 3 Czerwiec 2013 I jeszcze raz musze naskrobac ta sama wiadomosc, kocham to. Okej, wg mnie to jak chcesz koniecznie miec tam IK to wtedy zalatw to na zasadzie 2 x IK, badz IK plus orient constrain. Czyli: Zatem IK miedzy 1 a 3. Natomiast kosc 4 z position constrain na 3. zeby 4ta patrzala jeszcze w punkt na ktorym stoisz to robisz na niej orient constrain i ustawiasz kontrolke (bedziewsz wtedy musial chyba kosc 5 odpiac, tak na czuja mowie). Ale orient to jest poroniony pomysl. Lepiej zamiast niego zrobic drugiego IK miedzy 4 i 5. Chociaz tak naprawde mozesz zrobie bezposrednio zrobic IK miedzy 1 a 5, jednak malo kontroli nad tym bedziesz mial. Nie wiem czy w tym byl problem?
Zernat Napisano 3 Czerwiec 2013 Autor Napisano 3 Czerwiec 2013 Niestety ta końcówka ciągle się rusza :/ Tak sobie teraz myślę, że to może być problem ze skinem, no nic. Popróbuję jeszcze sam, a jak nie zadziała to będę to po prostu korygował chociaż też jest szansa, że tego nie będzie widać :P Pozdrawiam i dziękuję.
zio_mal Napisano 4 Czerwiec 2013 Napisano 4 Czerwiec 2013 a poco tobie w skinie ta ostatnia kosteczka? przecież ona w tym rigu nie spełnia żadnej roli poza jedną, pozwala stworzyć łańcuch ik. usuń ją ze skina i będzie po sprawie a jeśli dalej się upierasz na nią to po prostu zastosuj Orientation Constraint dla kostki z targetem na ten różowy pierścień.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się