Skocz do zawartości

Podłączanie środka ciężkości do riga i nieporządane ruchy


Zernat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli zaczynają mi się kończyć pomysł na tytuły :P

 

Podczas kolejnych zabaw z rigowaniem napotkałem kolejny problem.

 

Focia: http://imageshack.us/a/img845/6072/problem12.jpg

 

Chciałem przyłączyć środek ciężkości (zlinkować go do głównego ciała i nóg, aby móc łatwo zanimować np. przysiad), jednak gdy poruszam kością 4 to kość 1 latała w prawo i lewo. Aby to rozwiązać przyłączyłem IK pomiędzy kością 2 i 1 (niebieska kreska). Ułatwiło mi to kontrolowanie dolnej części nogi, jednak nie rozwiązało w pełni problemu, mianowicie przy poruszaniu kością 4, kość 1 ciągle lekko bo lekko aczkolwiek ciągle trochę się porusza.

 

Czy mogę ją jakoś zamrozić aby ruszanie kością 4 nie powodowało ruchu kości 1 ? Czy może tych małych ruchów już nie mogę zniwelować i będę je musiał po prostu korygować po użyciu środka ciężkości ?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To ja może postaram się wszystko lepiej pokazać ;)

 

Normalna noga: http://imageshack.us/a/img547/6711/17562959.jpg

 

Normalna noga po wychyleniu czwartej (pierwszej z lewej) kości w dół: http://imageshack.us/a/img42/9693/59764227.jpg

 

Noga z IK (połączona kość 2 z 1): http://imageshack.us/a/img18/8254/52117730.jpg

 

Zbliżenie na nogę z IK: http://imageshack.us/a/img854/4135/66666905.jpg

 

Jak widzicie po dodaniu IK noga wygina się o wiele lepiej jednak trochę się mimo wszystko końcówka rusza zamiast stać w miejscu (mówię tutaj o tej pierwszej kości, tej na którą jest zbliżenie na ostatnim zdjęciu). Czy mogę to jakoś naprawić ? Czy może nie mogę nic z tym zrobić i będę to musiał po prostu korygować przy animowaniu ? ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze raz musze naskrobac ta sama wiadomosc, kocham to.

 

Okej, wg mnie to jak chcesz koniecznie miec tam IK to wtedy zalatw to na zasadzie 2 x IK, badz IK plus orient constrain. Czyli:

 

52117730.jpg

 

Zatem IK miedzy 1 a 3. Natomiast kosc 4 z position constrain na 3. zeby 4ta patrzala jeszcze w punkt na ktorym stoisz to robisz na niej orient constrain i ustawiasz kontrolke (bedziewsz wtedy musial chyba kosc 5 odpiac, tak na czuja mowie). Ale orient to jest poroniony pomysl. Lepiej zamiast niego zrobic drugiego IK miedzy 4 i 5.

 

40934819.png

 

Chociaz tak naprawde mozesz zrobie bezposrednio zrobic IK miedzy 1 a 5, jednak malo kontroli nad tym bedziesz mial.

 

Nie wiem czy w tym byl problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ta końcówka ciągle się rusza :/

 

Tak sobie teraz myślę, że to może być problem ze skinem, no nic. Popróbuję jeszcze sam, a jak nie zadziała to będę to po prostu korygował chociaż też jest szansa, że tego nie będzie widać :P

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poco tobie w skinie ta ostatnia kosteczka? przecież ona w tym rigu nie spełnia żadnej roli poza jedną, pozwala stworzyć łańcuch ik.

usuń ją ze skina i będzie po sprawie a jeśli dalej się upierasz na nią to po prostu zastosuj Orientation Constraint dla kostki z targetem na ten różowy pierścień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności