Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ponownie,

 

Po przestawieniu się na Linear Workflow mam problem z dopasowaniem kolorów, przy gamma 1.0 kolor "przepisany" z Photoshopa (RGB) był identyczny w 3dmax, teraz kolor przepisany w ten sam sposób jest za jasny... jest na to jakiś myk?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 24,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Podziękował

 

Rozumiem że tam jak się ładuje bitmapę to daję gamma override 0.454545?

Edytowane przez kingwins

Napisano

To jest tak:

Jesli nie chcesz zmieniac gamy na gexturze to podczas ladowania jej w maxie zaznacz gamma overwrite i wpisz 2.2

jesli chcesz to zrobic na texturze i nic nie zmieniac w maxie podczas ladowania to w photoshopie czy jakims innym sofcie do edycji obrazu

zmien gamme textury na 0.454545.

Osobiscie polecam sposob pierwszy czyli przez overwritowanie gammy podczas ladowania textury do maxa.

Napisano
  • Autor

OK, a jeśli chcę przepisać po prostu KOLOR do maxa to robie sobie w PS layer o porządanym kolorze i zadaje mu korekcję gammy też a dopiero potem pipetka i przepisuje kolor?

 

PS

sprawdziłem, działa. Szkoda że w Color Correction jak klikam Map: (kolor) to nie ma normalnej skali RGB tylko jakiś kosmos - to by dużo ułatwiło, nie trzeba by Photoshopa

Edytowane przez kingwins

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności