Gość hubert1602 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Witam Mam następujący problem z V-rayem. Gdy włączam render wszystko idzie pieknie light cache jest policzony w 3-4 minuty potem kolejne fazy 1,2 ale gdy dochodzi do 3/4 albo 4/4 render staje znaczy się dalej pracuje zegary dalej działają, lecz zaczynają naliczać czas równolegle i render nigdy się nie kończy. Bardzo proszę o pomoc bo średnio się orientuje co mogło się stać i zaczynam się obawiaćć że mogłem uszkodzić kompa za bardzo go obciążając
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Czasami autosave w czasie renderu potrafi skutecznie go przyblokować.
Gość hubert1602 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Ale to się dzieje za każdym razem, i sądze że to chyba nie autosave bo pproblem nie występuje na początku tylko po godzinie renderu/półtorej w 3/4 lub 4/4 fazie
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Może zbyt wysokie parametry IRR lub któregoś z materiałów. Może jakiś gęsty displ. Spróbuj merge do nowej, czystej sceny i sprawdź czy dalej jest ten problem. Czasem trzeba zaimportować bez świateł i kamer. Mnie się zdarzały sytuacje, że jakieś światło albo kamera "sfiksowały" i żadne zmiany parametrów nic nie dawały. Dopiero import i ustawienie renderu + nowe oświetlenie lub kamery pomagało. Miałem też scenę, w której materiał firanki był tak zakręcony, że render praktycznie się nie posuwał do przodu. Może u Ciebie też zatrzymuje się w jakimś konkretnym miejscu. Ukryj ten obiekt i sprawdź co się dzieje.
Gość hubert1602 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 A jak mogę sprawdzić którego elementu to dotyczy?? Tylko że działo się to na 2 kompletne róznych scenach jedynym wspólnym elemenetem była trawa z autograss. A to mogę wykluczyć możliwość że doprowadziłem do uszkodzenia komputera zostawiając go pracującego 2-3 noce pod żąd?? bo nigdy nie mialem takich problemów
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Komputer na 100% ok. U mnie komputery "chodzą" 7 dni w tygodniu. Ukryj do renderu trawę i sprawdź. Jek render pójdzie to masz winowajcę. Może masz zbyt wysokie parametry ustawione w autograss. Nie używałem tego więc nie wiem co ten plugin może zdziałać w kwestii wydajności komputera.
Gość hubert1602 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Okej spróbuje tylko że raz udało mi się już wyrenderować na tych ustawieniach a potem po korektach pojawił się ten problem, więc zastanwaim się czy mogło dojść do spadku wydajności,np przegranie itp
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Jeżeli nie grzebałeś w BIOS to każdy procesor ma ustawioną w miarę bezpieczną granicę temperatury, przy której komputer się wyłączy lub zresetuje.
Gość hubert1602 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 A jest jakiś sposób żebym mógł stwierdzić co to jest za element?? pozatym mam też pytanie czy jest jeakiś sposób by sprawdzić optymalizacje pracy kompa?? czyli czy osiągi z jakiś powodów nie są za niskie niżeli powinny być
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Generalnie powodów na dziwne zachowanie komputera może być bardzo wiele. Pewnie powinni Tobie pomóc lepsi fachowcy z forum bo ja jestem raczej sporym amatorem. Sprawdź może zajętość pamięci podczas renderingu. Być może jest jej za mało i render, w którymś momencie musi zacząć zapisywać się na dysku? Do kontroli parametrów pracy możesz użyć np. CPU-z, HWmonitor itp. narzędzi. Jak sprawdzić, który element sceny (jeżeli to jest powód) zatrzymuje lub drastycznie spowalnia render? Widzisz przecież co aktualnie jest renderowane (bucket). Jeżeli "koszyk" zatrzymał się na trawniku i tam sobie uparcie tkwi to w tym elemencie szukałbym problemu.
Gość hubert1602 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Ale problem powstaje jeszcze przed rozpoczęciem właściwego rendera w kolejnych fazach prepass na 3 lub na 4 wtedy to proces sie zatrzymuje. Właśnie użycie pamięci RAM mam dziwnei małe procesor jest użyty w 100% kiedy wykożystanie pamięci RAM sięga 40%, wydaje mnie się to dziwne
Dynamico Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Faza prepass jako to nazywasz to też render. W kolejnych "przejściach" program coraz dokładniej oblicza światło w scenie. Jeżeli przesadzisz z parametrami albo obiektami w scenie - miliony listków trawy, z których każdy odbija światło padające, w kierunku kolejnego obiektu, który znowu je odbija (trochę słabiej) itd., to komputer będzie miał tu dużo pracy. Myślę, że łatwo tu skutecznie "zakorkować" pracę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się