vixos Napisano 12 Lipiec 2013 Napisano 12 Lipiec 2013 Witam wszystkich forowiczów. Od jakiegoś czasu zajmuje się modelowaniem dróg w 3ds max design. Obecnie potrzebuję wykonać model przejazdu kolejowego. Niestety pojawił się pewien problem. Samo wygenerowanie ruchu drogowego oraz kolejowego po krzywej za pomocą Civil view to nie problem. Natomiast nie potrafię sobie poradzić w jaki sposób stworzyć symulację tak, aby podczas nadjeżdżania pociągu samochody na drodze się zatrzymywały? Czy ktoś byłby mi w stanie pomóc? W helpie jest napisane o plikach FZP oraz programie VISSIM, którego niestety nie znam. Czy jest to możliwe do wykonania? Z góry dziękuje za pomocne rady.
legomir Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Chyba byś musiał użyć pflow do stworzenia własnego systemu... Mogę Ci z tym trochę pomóc, aczkolwiek wymaga to nieco pracy.
mirach Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Z tym co piszesz jest sporo roboty w maxie, dawno temu robilem podobna pseudo-symulacje za pomoca splinow i particle flow. Jest tez ciekawy plugin do tego, nie mialem okazji z nim pracowac, ale wyglada obiecujaco: http://rendering.ru/ru_en/plugins/citytraffic.html
legomir Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 360 Eu za system, którego zrobienie za pomocą TP/Pf/Houdiniego/XSI potrwa 1/2 dni? oO ] No dobra jeszcze raz spojrzałem jednak to bardziej skomplikowane rzeczy robi, ale i tak za drogo.Przy odrobinie znajomości matmy, podstaw programowania i wyobraźni zrobienie rzeczy pod coś takiego nie jest znów aż tak trudne. Z tego co wyczytałem to mniej więcej wygląda to tak: -najpierw wyznaczasz wszystkie przejazdy kolejowe i zapisujesz ich pozycje teraz potrzebujemy 2 grup particli -jedna to pociągi poruszające po splinach weźmy niebieskie, a druga to samochody po drogach weźmy czerwone następnie -jeżeli odległość pociągu od przejazdu jest mniejsza niż X(od pozycji particla odejmujemy pozycje przejazdu, każde z X,Y,Z podnosimy do kwadratu, dodajemy je do siebie i pierwiastkujemy) -i jeżeli odległość odległość pojazdu od przejazdu jest mniejsza niż Y -to pojazd staje Potencjalnym problemem może być robienie zatoru, ale jakby pobrać bouding box z incastera, i z pozycji minX,minZ,minY wyznaczyć punkt pomiaru odległości to mamy proceduralny zator
uncle Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 legomir, zapomniales o ruchu w obie strony na ulicach, pierwszenstawch przejazdu na skrzyzowaniach itp, zrobienie jako takiego systemu faktycznie nie nalezy do zadan z fizyki kwantowej, aczkolwiek jest bardzo duzo zmiennych ktore trzeba przewidziec... swoja droga, moze cos takiego zrobic i sprzedawac za 200euro?:D
legomir Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 Ruch w obie strony załatwiają normale krzywej, za ich pomocą wyznacza sie velocity particla ;) Pierwszeństwa przejazdu bardziej skomplikowane, ale ten przypadek to konstrukcja pod shoota, więc po co się męczyć. Zresztą można zrobić kontrolki jakieś i zapisać jako "digital assety".
mirach Napisano 13 Lipiec 2013 Napisano 13 Lipiec 2013 360 Eu za system, którego zrobienie za pomocą TP/Pf/Houdiniego/XSI potrwa 1/2 dni? oO ] zapominasz o tym ze trzeba umiec to zrobic. A 360 euro, duzo? serio? Jak pracowalem w studio i byl potrzebny model czy plugin do wykonania zlecenia to nikt sie nie liczyl z takimi kosztami. Jak idzie animacja za kilkadziesiat tysiecy z krotkim deadlinem to szef woli wydac te pare setek na plugin ktory zapewni ze zrobisz projekt w szybszym czasie. Jak policzysz ile kosztuje pracownik ktory przez pare dni uczy sie jak zrobic taki system w particle flow to cena takiego plugina duza nie jest. Ja mialem wlasnie "przyjemnosc" robienia takiego (o wiele prostrzego na szczescie) systemu na PF pod presją deadlinu, i przyznam ze zaluje ze wtedy tego pluga jeszcze nie bylo :)
vixos Napisano 29 Lipiec 2013 Autor Napisano 29 Lipiec 2013 Dziękuje za odpowiedzi. Wybaczcie dużą zwłokę czasową ale zostałem wysłany w delegację. @legomir: Czy mógłbyś mi nakreślić nieco dokładniej jak to zrobić?
uncle Napisano 29 Lipiec 2013 Napisano 29 Lipiec 2013 zapominasz o tym ze trzeba umiec to zrobic. A 360 euro, duzo? serio? Jak pracowalem w studio i byl potrzebny model czy plugin do wykonania zlecenia to nikt sie nie liczyl z takimi kosztami. Jak idzie animacja za kilkadziesiat tysiecy z krotkim deadlinem to szef woli wydac te pare setek na plugin ktory zapewni ze zrobisz projekt w szybszym czasie. Jak policzysz ile kosztuje pracownik ktory przez pare dni uczy sie jak zrobic taki system w particle flow to cena takiego plugina duza nie jest. Ja mialem wlasnie "przyjemnosc" robienia takiego (o wiele prostrzego na szczescie) systemu na PF pod presją deadlinu, i przyznam ze zaluje ze wtedy tego pluga jeszcze nie bylo :) no w sumie masz racje, ale jak cos sie robi dla siebie albo low budget, to 360euro mozna latwo zaoszczedzic:P
mirach Napisano 29 Lipiec 2013 Napisano 29 Lipiec 2013 no w sumie masz racje, ale jak cos sie robi dla siebie albo low budget, to 360euro mozna latwo zaoszczedzic:P a nie no, to zupelnie inna sprawa. Jak sie robi dla siebie to trzeba sie liczyc z kosztami wypijania tony kawy i nie przespanymi nocami ;)
Rekomendowane odpowiedzi