Gość hubert1602 Napisano 24 Lipiec 2013 Napisano 24 Lipiec 2013 Witam mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników V-raya. Mam problem z zrozumieniem zasadności zaznaczania opcji w zakładce environment v-raya GI Environment override i reflection /refraction environment override. Staram się oświetlać moje sceny uzywajac dome light z podpieta mapa hdri. I z tego co zrozumiałem dome light automatycznie podpina jako backgarud swoja mape i nawet jesli tam mamy tło to używane jest tło z światła dome. Na kilku tutorialach widziałem że ludzie wrzucali ta sama mape hdri do 2 wyżej wymienionych slotów lecz ich włączenie nic nie zmienia na renderze, wiec nie bardzo wiem po co to i na co ? Bardzo prosze o wyrozumiałość i wytłumacznei dla mniej doświadczonego użytkownika
arev Napisano 24 Lipiec 2013 Napisano 24 Lipiec 2013 Te opcje są przydatne jeśli oświetlasz scenę za pomocą Environment, lub gdy światło Dome jest niewidoczne w odbiciach. Używa się ich wtedy, gdy np. jasność mapy/tła potrzebna do wystarczającego oświetlenia sceny jest zbyt wysoka dla odbić/refrakcji i pojawiają się w nich białe plamy. Kolejnym możliwym sposobem wykorzystania jest sytuacja gdy chcesz nieco "oszukać" w odbiciach i pokazać w nich coś innego niż oświetla scenę.
Gość hubert1602 Napisano 25 Lipiec 2013 Napisano 25 Lipiec 2013 Czyli rozumiem że oświetlając scene za pomocą dome z hdri nie musze nic z nimi robic? ze wystarczy samo ustawienei światła w dome light? reflection /refraction environment override - odpowiada za odbicia tła na scenie,wiec w takim razie za co odpowiada GI Environment override ?? bo intensywność świecenia tła moge usawić edytując np vray sky map i tam zwiększać jej intensywność
Gość hubert1602 Napisano 25 Lipiec 2013 Napisano 25 Lipiec 2013 Ponawiam proźbe o wytłumaczenie mnie do czego służy slot GI Environment override
arev Napisano 25 Lipiec 2013 Napisano 25 Lipiec 2013 Zamiast ponawiać proponuję poczekać, aż ludzie wrócą z pracy. Poza forum też dzieje się życie ;) Maxowy slot enviro generuje światło indirect oraz tło widoczne w renderze (w odbiciach i przez szyby również). GI Environment Override nadpisuje światło emitowane przez otoczenie, pozostawiając resztę parametrów nietkniętą. Kolejne sloty działają analogicznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się