Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gi Environment - problem

Featured Replies

Napisano

Witam mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników V-raya. Mam problem z zrozumieniem zasadności zaznaczania opcji w zakładce environment v-raya GI Environment override i reflection /refraction environment override. Staram się oświetlać moje sceny uzywajac dome light z podpieta mapa hdri. I z tego co zrozumiałem dome light automatycznie podpina jako backgarud swoja mape i nawet jesli tam mamy tło to używane jest tło z światła dome. Na kilku tutorialach widziałem że ludzie wrzucali ta sama mape hdri do 2 wyżej wymienionych slotów lecz ich włączenie nic nie zmienia na renderze, wiec nie bardzo wiem po co to i na co ? Bardzo prosze o wyrozumiałość i wytłumacznei dla mniej doświadczonego użytkownika

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 932
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Te opcje są przydatne jeśli oświetlasz scenę za pomocą Environment, lub gdy światło Dome jest niewidoczne w odbiciach. Używa się ich wtedy, gdy np. jasność mapy/tła potrzebna do wystarczającego oświetlenia sceny jest zbyt wysoka dla odbić/refrakcji i pojawiają się w nich białe plamy. Kolejnym możliwym sposobem wykorzystania jest sytuacja gdy chcesz nieco "oszukać" w odbiciach i pokazać w nich coś innego niż oświetla scenę.

Napisano

Czyli rozumiem że oświetlając scene za pomocą dome z hdri nie musze nic z nimi robic? ze wystarczy samo ustawienei światła w dome light? reflection /refraction environment override - odpowiada za odbicia tła na scenie,wiec w takim razie za co odpowiada GI Environment override ?? bo intensywność świecenia tła moge usawić edytując np vray sky map i tam zwiększać jej intensywność

Napisano

Ponawiam proźbe o wytłumaczenie mnie do czego służy slot GI Environment override

Napisano

Zamiast ponawiać proponuję poczekać, aż ludzie wrócą z pracy. Poza forum też dzieje się życie ;)

Maxowy slot enviro generuje światło indirect oraz tło widoczne w renderze (w odbiciach i przez szyby również). GI Environment Override nadpisuje światło emitowane przez otoczenie, pozostawiając resztę parametrów nietkniętą. Kolejne sloty działają analogicznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.