Jump to content

Gi Environment - problem


Guest hubert1602

Recommended Posts

Guest hubert1602

Witam mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników V-raya. Mam problem z zrozumieniem zasadności zaznaczania opcji w zakładce environment v-raya GI Environment override i reflection /refraction environment override. Staram się oświetlać moje sceny uzywajac dome light z podpieta mapa hdri. I z tego co zrozumiałem dome light automatycznie podpina jako backgarud swoja mape i nawet jesli tam mamy tło to używane jest tło z światła dome. Na kilku tutorialach widziałem że ludzie wrzucali ta sama mape hdri do 2 wyżej wymienionych slotów lecz ich włączenie nic nie zmienia na renderze, wiec nie bardzo wiem po co to i na co ? Bardzo prosze o wyrozumiałość i wytłumacznei dla mniej doświadczonego użytkownika

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Te opcje są przydatne jeśli oświetlasz scenę za pomocą Environment, lub gdy światło Dome jest niewidoczne w odbiciach. Używa się ich wtedy, gdy np. jasność mapy/tła potrzebna do wystarczającego oświetlenia sceny jest zbyt wysoka dla odbić/refrakcji i pojawiają się w nich białe plamy. Kolejnym możliwym sposobem wykorzystania jest sytuacja gdy chcesz nieco "oszukać" w odbiciach i pokazać w nich coś innego niż oświetla scenę.

Link to comment
Share on other sites

Guest hubert1602

Czyli rozumiem że oświetlając scene za pomocą dome z hdri nie musze nic z nimi robic? ze wystarczy samo ustawienei światła w dome light? reflection /refraction environment override - odpowiada za odbicia tła na scenie,wiec w takim razie za co odpowiada GI Environment override ?? bo intensywność świecenia tła moge usawić edytując np vray sky map i tam zwiększać jej intensywność

Link to comment
Share on other sites

Zamiast ponawiać proponuję poczekać, aż ludzie wrócą z pracy. Poza forum też dzieje się życie ;)

Maxowy slot enviro generuje światło indirect oraz tło widoczne w renderze (w odbiciach i przez szyby również). GI Environment Override nadpisuje światło emitowane przez otoczenie, pozostawiając resztę parametrów nietkniętą. Kolejne sloty działają analogicznie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy