Skocz do zawartości

Gi Environment - problem


Gość hubert1602

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hubert1602

Witam mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników V-raya. Mam problem z zrozumieniem zasadności zaznaczania opcji w zakładce environment v-raya GI Environment override i reflection /refraction environment override. Staram się oświetlać moje sceny uzywajac dome light z podpieta mapa hdri. I z tego co zrozumiałem dome light automatycznie podpina jako backgarud swoja mape i nawet jesli tam mamy tło to używane jest tło z światła dome. Na kilku tutorialach widziałem że ludzie wrzucali ta sama mape hdri do 2 wyżej wymienionych slotów lecz ich włączenie nic nie zmienia na renderze, wiec nie bardzo wiem po co to i na co ? Bardzo prosze o wyrozumiałość i wytłumacznei dla mniej doświadczonego użytkownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Te opcje są przydatne jeśli oświetlasz scenę za pomocą Environment, lub gdy światło Dome jest niewidoczne w odbiciach. Używa się ich wtedy, gdy np. jasność mapy/tła potrzebna do wystarczającego oświetlenia sceny jest zbyt wysoka dla odbić/refrakcji i pojawiają się w nich białe plamy. Kolejnym możliwym sposobem wykorzystania jest sytuacja gdy chcesz nieco "oszukać" w odbiciach i pokazać w nich coś innego niż oświetla scenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hubert1602

Czyli rozumiem że oświetlając scene za pomocą dome z hdri nie musze nic z nimi robic? ze wystarczy samo ustawienei światła w dome light? reflection /refraction environment override - odpowiada za odbicia tła na scenie,wiec w takim razie za co odpowiada GI Environment override ?? bo intensywność świecenia tła moge usawić edytując np vray sky map i tam zwiększać jej intensywność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast ponawiać proponuję poczekać, aż ludzie wrócą z pracy. Poza forum też dzieje się życie ;)

Maxowy slot enviro generuje światło indirect oraz tło widoczne w renderze (w odbiciach i przez szyby również). GI Environment Override nadpisuje światło emitowane przez otoczenie, pozostawiając resztę parametrów nietkniętą. Kolejne sloty działają analogicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności