Skocz do zawartości

Shader hologramu (naklejki)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Właśnie próbuję zasymulować materiał naklejki holograficznej i częściowo udało mi się rozgryźć tajemnicę zmiany barw ale wciąż kombinuje na jakich zjawiskach opiera się ten hologram.

Zatrzymałem się w momencie kiedy muszę jakoś tak skonfigurować materiał żeby barwa zmieniała się nie tylko w zależności od kąta widzenia kamery, ale także w zależności od kąta padania światła i tutaj nie wiem jak to wykombinować. Czy jest jakaś możliwość konfiguracji mapy Falloff żeby ta brała pod uwagę kąt ustawienia światła lub jakiś inny sposób by to tak zasymulować ? (chyba że zmiana barwy opiera się na czymś innym).

 

Jest jeszcze inny problem, do zmiany barw wykorzystałem mapę Falloff w trybie Fresnel i do jednego z kanałów załączyłem mapę Gradient Ramp w trybie Normal. Wszystko niby ładnie się zmienia ale problem jest taki że tęcza jaka powstaje w trakcie ruchu kamerą jest od granatowego do czerwonego przez cały kąt normalnej czyli od 0 do 90 stopni, a ja potrzebuję żeby jedno przejście tęczy było np. od 0 do 30 stopni. I tutaj mam pytanie czy da się jakoś inaczej "ścieśnić" ten zakres kątów niż ręczna zmiana barw w mapie Gradient Ramp ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mati-PL
  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności