Napisano 12 Sierpień 201311 l Witam Właśnie próbuję zasymulować materiał naklejki holograficznej i częściowo udało mi się rozgryźć tajemnicę zmiany barw ale wciąż kombinuje na jakich zjawiskach opiera się ten hologram. Zatrzymałem się w momencie kiedy muszę jakoś tak skonfigurować materiał żeby barwa zmieniała się nie tylko w zależności od kąta widzenia kamery, ale także w zależności od kąta padania światła i tutaj nie wiem jak to wykombinować. Czy jest jakaś możliwość konfiguracji mapy Falloff żeby ta brała pod uwagę kąt ustawienia światła lub jakiś inny sposób by to tak zasymulować ? (chyba że zmiana barwy opiera się na czymś innym). Jest jeszcze inny problem, do zmiany barw wykorzystałem mapę Falloff w trybie Fresnel i do jednego z kanałów załączyłem mapę Gradient Ramp w trybie Normal. Wszystko niby ładnie się zmienia ale problem jest taki że tęcza jaka powstaje w trakcie ruchu kamerą jest od granatowego do czerwonego przez cały kąt normalnej czyli od 0 do 90 stopni, a ja potrzebuję żeby jedno przejście tęczy było np. od 0 do 30 stopni. I tutaj mam pytanie czy da się jakoś inaczej "ścieśnić" ten zakres kątów niż ręczna zmiana barw w mapie Gradient Ramp ? Pozdrawiam Edytowane 12 Sierpień 201311 l przez Mati-PL
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto