Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Robie sobie bibliotkę moich własnych modeli na własnych teksturach na przyszłośc i renderuje każdy z nich w normalnej scenie do wglądu dla mojego współpracownika co otoczenie z gotowych modeli ustawia, ale nie o modele tu chodzi.

Pojawia mi się tu dziwny problem - Vray często przekłamuje kolor, ale tylko na pniu drzewa i na dodatek losowo na regionach (kratka renderingu ustawiona na 64x64), czasem jak przeskoczy kolor jest dobry, ale przeważnie taki dziwnie niebieski i zaciemniony.

 

Wizualizacje robie juz od dawna, ale nigdy nie spotkałem sie z tak dziwnym zachowaniem. To akurat projekt własny, więc tylko mnie to dziwi, ale jak będzie mi tak wychodzić w projekcie komercyjnym, to się wkurzę ostro, bo nic nie pomaga.

 

Ma ktoś może jakiś patent na takie artefakty?

 

Dodam, że renderowanie kilkukrotne tego samego regionu pomaga raz na kilka renderów, ale głupotą jest renderować 10 razy każdą kratkę osobno.

 

Jest to render na niewysokich ustawieniach, ale na wysokich też wychodzi artefakt tego typu i tylko na pniu drzewa...

 

Technicznych pierdziół trochę:

- oświetlenie w 100% przez HDRI

- gamma 2.2 / output 1.0

- akurat drzewo jest gotowym modelem - kupiony gdzieś, ale materiał pnia jak na złość jest OK, model też

- 3ds max 2011 64-bit + Vray 2.1 i win7

- CPU AMD 8-rdzeni

 

segmenty.jpg

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Stawiam jednak na materiał/texture. Wrzuć dla testu nowy najprostszy materiał z nową teksturą. Miałem podobny przypadek, ale problem leżał wtedy w distribute rendering.

Napisano

Na początku myślałem, że tak jak w renderingu sieciowym czasem nody zwracają inną barwę, tutaj Vray ma jakiś błąd w przetwarzaniu wielordzieniowym... O dziwo winny był materiał - obstawiałes poprawnie.

 

Przy odblaskach włączona była funkcja fresnel z linkiem do Refractions IOR, po odznaczeniu 'L'kora wygląda normalnie, ale obie wartości ustawione są na 1,6.

 

Kurcze, ale wydaje mi sie to dziwne, bo pomimo poprawnych (z resztą jednakowych) wartości i tak nie działa należycie, tzn. kisi się render, ale nie całość, tylko losowe regiony.

Zwiekszanie depth, albo subdivsions też nie pomaga, więc pewnie błąd Vray.

 

material.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności