Skocz do zawartości

Zbrush - Obrócenie/wyrównanie krzywej mapki UV


Mati-PL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem sobie wygenerować UV-kę w Zbrushu za pomocą UV Mastera, ale nie do końca chce współpracować. Po wyrysowaniu szwów za pomocą "attract" i "protect" i wygenerowaniu mapy za każdym razem jest ona przekrzywiona. Nie mam pojęcia dlaczego i co z tym zrobić.

Jest może jakaś możliwość żeby tą mapę wyprostować, sprawić by generowała się prosto, bo nie za wygodnie maluje się na krzywej mapce :)

Załączam screeny.

 

Pozdrawiam.

 

5850568700_1377290260_thumb.jpg 8741978200_1377290261_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mało znany ficzer:

To co pokazuje ci Flatten uv można edytować tak jak każdą siatkę. Odpal rotate i przekręć jak trzeba. Done.

 

 

edit: Aha. Oczywiście jak masz subdivy to robisz Work on clone i po poprawieniu siatki, unflaten, copy uv i na bazowym obiekcie paste uv. Jak masz wiele polygrup to przyda ci się suwak mask by polygroup oraz ukrywanie siatki lassem.

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego też próbowałem, ale po użyciu unflatten obrót nie jest zapamiętywany i wraca do swojej przekrzywionej pozycji. :(

Nie da się może jakoś kompletnie zresetować Pivota po rozłożeniu i poprawieniu mapki ?

Próbowałem zrobić to za pomocą "Clear Pivot" i "Set Pivot" ale wiele to nie dało. Wydaje mi się że trzeba by jakoś obrocić samą flatten mapkę bez niebieskiego floora, żeby było wszystko jak trzeba, tylko pytanie jak to zrobić :P

Jedyne narzędzie jakie udało mi się znaleźć do tego celu to "Preview" z Tools'ów, ale jest ono tak niewygodne że nie jestem w stanie przekręcić tej mapki tylko w jednej osi. Chyba że jest jeszcze jakaś inna sztuczka.

Jeśli będzie trzeba to mogę nawet podesłać ten pliczek.

 

Pozdrawiam

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

OK, Monio miałeś rację, można to zrobić za pomocą rotate, tyle że ja używałem nie tego rotate co trzeba :D

Teraz wszystko gra.

Edytowane przez Mati-PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli obracasz razem z florem to znaczy że tylko przekręcasz kamerę. To oczywiste że nic się nie stanie z UV, przecież jak obrócisz kamerę patrząc na model to ci go nie przemodeluje zmieniając pozycje verteksów rajt?

 

1. Work on clone -> Unwrap ( najlepiej z zaznaczonym symmetry i polygroup jak masz wiele grup) -> Flatten.

2. Teraz wciskasz R na klawiaturze żeby wywołać transpose line. Możesz zaznaczyć polygrupe kliknięciem trzymająć ctrl. Edytujesz wszystko jak trzeba. Możesz skalować (E), przesuwać (W) i oczywiście obracać ®. Możesz też Move brushem sobie podociągać siatkę.

3. Unflatten -> Copy UV i Paste UV na pierwszym modelu.

4. Pomaluj wszystko wygeneruj texe z polypainta żeby zobaczyć czy wszystko gra (Color -> fill obiect / Tool -> texture map -> create -> new from polypaint)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności