Jump to content

Problem z nałożeniem checker'a


PinkaSSek
 Share

Recommended Posts

Na pozór prosty problem z którym nie potrafię sobie poradzić - wymodelowałem karoserie samochodu (3dsMax), chciałem teraz zacząć mapowanie od nałożenia na karoserie biało czarnych kwadratów (checker). Problem polega na tym, że jak w Material Editor wybiore sobie już checker z małymi kwadratami (jest na tej kulce z próbkami), nacisnę 'Assign material to selection' a później 'Show standard map i viewport' to na modelu żadnej reakcji poza lekkim ściemnieniem szarego koloru - nie pojawiają się czarno białe kwadraty, i nie wiem dlaczego. Dodam też, że jak zmieniam teraz kolor karoseri w 'Object color' w podręcznym menu 3dsMaxa (z prawej strony tego domyślnie) to też nie zmienia żadnego koloru i pozostaje cały czas ten sam (z edytora materiału ale nie checker :(

 

Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego?

Link to comment
Share on other sites

może byc kilka powodów dla którego tak się dzieje, pomogłoby gdybyś załączył screen. Po pierwsze zrób sobie obok Boxa, zaznacz "Automatically generate mapping coordinates" i nałóż na niego tę mapę. Zobacz jak to wygląda. Jak nałożysz jakąkolwiek teksturę na niezmapowany obiekt, zwłaszcza o skomplikowanym kształcie, tekstura "nie wie" jak się ułożyć i wychodzą cuda. Mapowanie powinieneś zacząć od... mapowania :), nie od nakładania tekstur. Do tego służy modyfikator UVWUnwrap (wpisz sobie na googlach unwrapping i zobaczysz o co chodzi).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy