jesli chodzi o mnie, zwykle budynki zaczynam od pudla z connectami w kratke w taki sposob zeby zrobic otwory pod okna i drzwi. robisz dziury i wstawiasz okna. drzwi i okna modeluje sobie wczesniej i potem po prostu powielam. bardzo dobry efekt uzyskasz jak wstawisz za oknami zaslony, lamacze swiatla albo cos w ten desen (jak zrobisz zaslony animacja z clotha masz potem do wyboru duzo ustawien zaslony, zasloneita w polowie, w calosci itd.). Dodadkowo robie jedno okno w kilku wariantach - jedno na wpol otwarte na bok, drugie zamkniete, trzecie uchylone itd. - to tez troche urozmaica, a model 1 (zmieniasz tylko pivot point skrzydla i sobie wtedy otwierasz jak tam chcesz).
Oczywiście im dalej tym mniejszy detal - ale to juz musisz porobic rendery probne i sam wyczuc na ile mozesz sobie pozwolic (ma znaczenie skala budynkow np.). Ponadto jak masz duzo budynkow ogolnie staraj sie uzywac tych samych assetow. jesli chodzi ci o wymodelowanie wiekszej powierzchni zasadzonej budynkami zainteresuj sie jakimis wtyczkami do generowania miast.