Jump to content

DaviesGTR

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Good

About DaviesGTR

  • Rank
    Member
  1. Ostatnio siedziałem trochę nad tutorialami ale dzisiaj wziąłem się za czołg, niżej zdjęcia. ;)
  2. Ze względu na ograniczony czas ostatnio idzie mi trochę mozolnie, a przy okazji przerabiam jeszcze tutki. Zresztą moje umiejętności nie pozwalają na szybkie wykonywanie modeli, uczę się dopiero od ~2 miesięcy. Dziś wieczorem wziąłem się ponownie za czołg i efekty widać na zdjęciach niżej. :) Ostatnio zapomniałem dodać na czym się wzoruje - wybrałem T-34. Zdaje sobie sprawę z tego, że model nie jest idealnie odzwierciedlony lecz stale staram się go poprawiać. Pozdrawiam!
  3. Cześć! Mam pytanie, czy ktoś z was korzystał może z kursów photoshopa na Eduweb.pl? Zastanawiam się czy nie kupić paru z nich. Czego głównie potrzebuje? Chciałbym zacząć naukę malowania tekstur dla modeli, które wykonuje w 3ds max. Z photoshopa znam jedynie podstawy. Myślałem też nad Digital Tutors, ponieważ język angielski mi nie przeszkadza ale zainteresowały mnie kursy z eduweb.pl. Sam również nie do końca wiem od czego powinienem zacząć. Jeśli mogę to proszę o opinie i jakieś rady dla mnie. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam! :)
  4. Cześć! To mój pierwszy temat na forum w którym chcę zaprezentować moje prace, głownie w celu otrzymania krytyki i wskazówek. Ze względu na to, że grafiką 3D zajmuję się od niedawna postanowiłem spróbować stworzyć coś większego aby sprawdzić moje możliwości i wypadło na czołg. Chciałbym otrzymać od was uwagi na temat tego co robię źle i co powinienem poprawić. Moim celem na najbliższy czas jest nauka modelowania do tego stopnia żeby stworzone przeze mnie modele były chociaż w miarę dobre pod UV i tworzenie tekstur. Staram się o same quady w siatce, trisy wstawiam tylko na płaskich powierzchniach. Oprócz teksturowania w przyszłości chciałbym się również nauczyć wypalania normal map więc ktoś ma czas to proszę też o wskazówki pod tym kątem. Z góry dziękuje wszystkim za cenne dla mnie odpowiedzi i pozdrawiam! :)
  5. DaviesGTR

    Modele broni

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. :)
  6. DaviesGTR

    Modele broni

    Cześć! Mam do was jedno pytanie, czy modele broni, np. karabinków itp. muszą być zrobione jako jedna bryła? Dokładniej chodzi mi o to, czy można poszczególne części wymodelować i tylko zlepić je attachem czy wszystkie vertexy w modelu muszą być połączone? Z góry dziękuje za odpowiedzi. :)
  7. Cześć! To dopiero moje początki z Grafiką 3D, staram się uczyć coraz więcej i również z tego powodu zdecydowałem się na założenie tego tematu. Mam nadzieję, że wyciągnięte wnioski z komentarzy pomogą mi w przyszłości . :) Na początek wrzucam pracę nad moim pierwszym modelem, jest to strzelba Merkel 200E. Na bieżąco będę dodawał nowe zdjęcia i proszę o komentowanie. Z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam!
  8. DaviesGTR

    Zmiana kształtu

    Cześć! Mam pytanie czy da się zmienić ułożenie vertexów za pomocą jakiegoś modyfikatora aby otrzymać dokładne koło? Chodzi mi o coś takiego na przykładzie modelu niżej, chciałbym żeby te vertexy w środku tworzyły kształt koła, wiem, że można wycinać ale dużo z tym zabawy, chyba, że nie ma innego wyjścia. Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
  9. Cześć! Mam jedno pytanie, da się coś zrobić, żeby w renderowaniu textury nie wyświetlało cieni? Chodzi mi o to, że jak na viewporcie mam widok modelu z jednej strony to ta druga na teksturze wychodzi czarna. Z góry dzięki za odpowiedzi :)
  10. DaviesGTR

    Render to texture

    Cześć! Mam pytanie, da się coś zrobić, żeby w Render to texture nie wyświetlało cieni? Tzn. żeby zasłonięte części modelu nie były czarne na renderze. Niżej na zdjęciu widać o co chodzi.
  11. DaviesGTR

    Texturowanie

    Cześć! Mam do was właściwie dwa pytania. Zaczynam dopiero moją przygodę z modelowaniem, uczę się głównie z tutoriali i tworze jakieś drobne rzeczy. Pierwsze pytanie - jakiego modyfikatora używać najlepiej do układania siatki? Ja głównie korzystam z unwarp uvw lecz, kiedy model ma dużo polygonów to poprawianie siatki idzie mi strasznie mozolnie. Najpierw układam seams na modelu, później peltuje i poprawiam siatkę żeby była równa. Następne pytanie dotyczy opcji Render to texture, na zdjęciu wyrenderowanej textury widać cienie(zdjęcie niżej), da się je jakoś usunąć? Aktualnie próbowałem wymodelować puszke, niżej zamieszczam zdjęcia jej i textury.
  12. DaviesGTR

    2 pytania

    Wstawiam zdjęcia z viewportu: Zauważyłem również, że zaczęło się tak dziać kiedy złączyłem w jedną bryłę dwie części modelu, chodzi o te różniące się polygony. Teraz przy tworzeniu nowych mają inne odcienie. Zrobiłem tak jak mówiłeś czyli zaznaczyłem wszystkie poly i clear all, niestety nie pomogło. Dzięki za linki do stron, bo przy okazji szukałem czegoś takiego, na pewno skorzystam. :)
  13. DaviesGTR

    2 pytania

    Cześć! Napotkałem 2 problemy w 3ds z którymi nie mogę się uporać, może ktoś z was wytłumaczy mi o co z tym chodzi? Byłbym bardzo wdzięczny. :) Pierwszy problem jest następujący - kiedy tworze nowe polygony, lub edytuje inne to wyróżniają się od tych starszych, nie reagują nawet po nadaniu tej samej grupy smooth jak sąsiadujące poly. Tutaj link do zdjęcia o co chodzi: http://fooh.pl/pokaz/2392197858.png Drugi problem to psucie się modelu, zdarza mi się to kiedy cofam jakąś czynność lub rzadziej kiedy coś wykonam. Link do zdjęcia: http://fooh.pl/pokaz/1111156626.png Z góry dziękuje wszystkim za pomoc. :)
  14. Cześć! Mam pewien problem - kiedy zmieniam ustawienia Viewportu w celu zwiększenia rozdzielczości wyświetlanych tekstur na obiektach w zakładce Configure Driver to po ponownym włączeniu 3ds max'a ustawienia wracają do standardowych i moje pytanie, czy da się coś zrobić, żeby zapisać te zmiany na stałe? Z góry dziękuje za odpowiedzi. :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy