PinkaSSek Napisano 8 Wrzesień 2013 Napisano 8 Wrzesień 2013 Na pozór prosty problem z którym nie potrafię sobie poradzić - wymodelowałem karoserie samochodu (3dsMax), chciałem teraz zacząć mapowanie od nałożenia na karoserie biało czarnych kwadratów (checker). Problem polega na tym, że jak w Material Editor wybiore sobie już checker z małymi kwadratami (jest na tej kulce z próbkami), nacisnę 'Assign material to selection' a później 'Show standard map i viewport' to na modelu żadnej reakcji poza lekkim ściemnieniem szarego koloru - nie pojawiają się czarno białe kwadraty, i nie wiem dlaczego. Dodam też, że jak zmieniam teraz kolor karoseri w 'Object color' w podręcznym menu 3dsMaxa (z prawej strony tego domyślnie) to też nie zmienia żadnego koloru i pozostaje cały czas ten sam (z edytora materiału ale nie checker :( Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego?
turboultra Napisano 10 Wrzesień 2013 Napisano 10 Wrzesień 2013 może byc kilka powodów dla którego tak się dzieje, pomogłoby gdybyś załączył screen. Po pierwsze zrób sobie obok Boxa, zaznacz "Automatically generate mapping coordinates" i nałóż na niego tę mapę. Zobacz jak to wygląda. Jak nałożysz jakąkolwiek teksturę na niezmapowany obiekt, zwłaszcza o skomplikowanym kształcie, tekstura "nie wie" jak się ułożyć i wychodzą cuda. Mapowanie powinieneś zacząć od... mapowania :), nie od nakładania tekstur. Do tego służy modyfikator UVWUnwrap (wpisz sobie na googlach unwrapping i zobaczysz o co chodzi).
Gwynbleid Napisano 12 Wrzesień 2013 Napisano 12 Wrzesień 2013 A może ci się zmieniły w międzyczasie material ID na polygonach w obiekcie i nakłada ci checkera tylko na jakiś fragmencik modelu a reszta jest szara (bo nic na niej nie ma) ? (ja tam zawsze miałem z tym problem ;p).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się