kuba098 Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Cześć, Wiem, że taki temat na necie jest jednym z popularniejszych i właśnie przez to mam pytanie. Ogólnie to jestem świeży w 3d maxie zrobiłem już mnóstwo tutków dzięki, którym nauczyłem się jako tako teksturować, robić materiały, dodawać oświetlenie. Stwierdziłem więc, że fajnie jakbym wymodelował na początek przygody swoje mieszkanie ze szczegółami. Przejrzałem mnóstwo tutków i zgłupiałem. Każdy to robi inaczej... Jeden z plane'a drugi z boxa, trzeci wallem... Chciałbym się dowiedzieć teraz jaki jest najbardziej profesjonalny sposób na zrobienie pomieszczenia w 3ds Maxie. Taki, żeby ściany miały grubość, jak wycinać dziury na okna i drzwi i je tam wstawiać. Jak możecie to podajcie link do tutoriala, który dokładnie uczy jak powinno się to robić profesjonalnie i poprawnie, a nie na pałe... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Cytując luźno pewną książkę: The most important rule in cg(computer graphics) is: "If looks fine is fine" :) Czyli inaczej mówiąc jeśli wygląda dobrze to każda jest profesjonalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 12 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2013 To inaczej jak to zrobić by dobrze wyglądało, ale i żeby łatwo się pracowało teksturowało itp... ? P.S Jakiś dobry tut do robienia dziur na drzwi i okna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Tak jak Ci wygodnie :P To nie jest fizyka, że jest jedno dobre rozwiązanie zadania jest ich zwykle kilka/kilkanście/kilkadziesiąt przy czym każde daje Ci różny stopień kontroli i szybkości działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 12 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2013 No ładnie xD Zrobiłeś mi jeszcze większy mętlik w głowie, bo skąd mam wiedzieć jak mi wygodnie jak dopiero zaczynam :P Dobra czyli metodą prób i błędów ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 12 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2013 Ok postawiłem na standardowe narzędzie - wall. Mam tylko pytanie. Zrobiłem okno i teraz pytanie jak w ścianie wyciąć dziurę na wielkość okna ?? Na pewno jest do tego jakieś narzędzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porti Napisano 12 Wrzesień 2013 Share Napisano 12 Wrzesień 2013 nie odbierz mnie źle, ale skoro obejrzałeś mnóstwo tutków o teksturowaniu obejrzyj może teraz coś o modelowaniu. na pewno bez problemu znajdziesz tego masę na youtubie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuba098 Napisano 12 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 12 Wrzesień 2013 porti tutki o modelowaniu też oglądałem. Tylko dotyczyły one modelowania bardziej zaawansowanego, a z takimi podstawami sobie nie radzę ;P Z łóżkiem szafką problemów mieć nie będę jakoś sobie poradzę, ale przed meblowaniem muszę mieć pokój. Już sam sobie poradziłem dla niekumatych takich jak ja. Włączcie widok wireframe i i narzędzie ortho snapping mode ;) Wtedy gdy będziecie rysować okno na edgach wall'u dziura w ścianie sama się zrobi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się