Skocz do zawartości

kuba098

Members
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kuba098's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Cześć, zrobiłem prostą animkę i muszę ją wyrenderować z transparentnym tłem. Wybrałem więc Mov -> PNG Zawsze między 10-13 klatką dostaję komunikat: "Error writting to file ..." Trochę poczytałem i stwierdziłem, że to wina połączenia Win 7 64bit, 3ds Max 64bit i QuickTime 32bit... Nie bardzo wiem co teraz zrobić. Zdesperowany wyrenderowałem na razie każdą klatkę jako obraz .png z przezroczystością... Myślę, czy da się to jakoś złączyć w innym programie zakładając że mam 30 zdjęć/sec xD, może After Effects ? Kto pomoże rozwiązać problem? Z góry wszystkim dziękuje.
  2. Cześć, mam problem z moją sceną. Mam do czynienia z 3Ds Maxem od miesiąca, więc proszę o wyrozumiałość ;) Na fotce niżej jest pierwsza scenka jaką w życiu zrobiłem. Ktoś wie co może być przyczyną tej ziarnistości na szybie nad blatem i plam na szafkach (głównie wiszących) ? Na szkło i ścianę ustawiłem subdivs na 32, ale problem nie znikł GI: Light cache 1200 subdivs, Irradiance Map na High, włączona kaustyka. Envioronment multiplier 1.0, kolor ciemny granat, prawie że czarny Nie wiem co z tym zrobić, i w czym problem :/ Pod szafkami wiszącymi IES light z ustawieniami załadowanymi z pliku znalezionego w sieci. P.S Problem pojawił się przy oświetleniu nocnym, przy dziennym wszystko było ok.
  3. Cześć, Chciałem w 3ds Maxie zrobić kilka bombek z własnymi tekstrami. Mam jednak problem z przygotowaniem tekstur. Załóżmy, że tworzę kulę o promieniu 5cm. Tworzę wtedy grafikę o rozmiarach 2:1 żeby tekstura miała odpowiednie proporcje. Problem w tym, że tekstura nałożona na sferę się zwęża w stronę dwóch vertexów, z których wychodzą edge. Ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak przygotować teksturę na kulę, żeby efekt był po nałożeniu realistycznym tak jak ta tekstura ziemi: http://thephotosmith.com/files/2010/12/earth-map-big.jpg Z góry dzięki :) No i Wesołych Świąt :)
  4. Poszedłem spory krok do przodu, ale z problemem na obrazku to już nie wiem co robić... Ustawiłem wysokości vertexów i siateczkę tak że jest ok - w niektórych przypadkach ustawiłem ujemną wartość w constrained Ustawiłem też spadki w odpowiednie strony i nałożyłem "kantówki" na krawędzie dachu. Problem pokazał się po nałożeniu dachówki. Ktoś wie czemu ściany dachu mi się rozjeżdżają gdy nałożę dachówkę ?? Dodam, że przez nałożeniem dachówki dach dach w wyglądzie shape wygląda ok.
  5. Oglądałem ten film przed napisaniem tematu. Mało mi pomógł bo gość pobrał siatkę z AutoCad'a, a ja mam problem z siatką, ale to już nie ważne. Zrobiłem siatkę od nowa tzn. krawędzie dachu obrysowałem splainem, potem skonwertowałem to do editable poly, no a później za pomocą narzedzia cut zrobiłem pozostałe krawędzi siatki. Teraz jak dodaje modyfikator Baltzar siatka jest i wygląda dobrze z tym że teraz jak chcę podnieść pojedyńczego vertexa do góry zaznaczam constraid no i zwiększam wartość to do góry idą też inne vetexy. Co jest cholera nie tak xD ?? Czemu z jednym punktem ciągną się do góry też inne ??
  6. Kiedy nie działa :( mam sobie siateczkę - dodaje modyfikator i magia siatki nie ma. Siatka jest płaska i nie mogę przez to edytować wysokości niektórych vertexów pozatym przycisk Build Covers And Shingles nic nie zmienia. Dalej ekran jest pusty xD Co wy na to ?? Jbc dach zrobiłem w taki sposób że najpierj splajnem obrysowałem dom, potem z shiftem wyciągałem poszczególne segmenty dachu, a potem za pomocą narzędzia weld łączyłem vertexy i linie. Wygląda to dobrze z tym, że nie mogę tego zamienić na dach :/ Może poradźcie jak powinienem poprawnie zrobić dach, żeby wykorzystać modyfikator Baltzar'a bo u mnie najwyraźniej coś nie gra :(
  7. Mam problem z dodatkiem do 3ds Maxa 2013 wymienionym w tytule. Otóż zrobiłem sobie taką siatkę dachu i skonwertowałem do editable poly: Wszystkie vertexy i linie są ze sobą połączone. Gdy dodaje to tego modyfikator baltzara to siatka ginie :/ Co jest nie tak ?? Chciałem zrobić taką siatkę ze spline'u i skonwertować do editable splinne, ale nie mogę zrobić całej siatki jedną linią bo vertexy łączą się max z dwoma liniami :( Jak poprawnie naszykować siatkę dachu był modyfikator działał ?
  8. Cześć, zacząłem się troszkę bawić 3ds maxem ostatnio, a to pierwszy wymodelowany przeze mnie mebel Proszę nie jeździjcie po mnie za wygląd renderu bo jest to tylko szybki render dla Was do podglądu. Zrobiłem w photoshopie teksturę materiału na siedzenie i oparcie, widać jednak zwłaszcza na siedzeniu od frontu, że tekstura się dziwnie łączy na zawinięciu :/ Modyfikator UVW Map sobie z tym nie radzi i nie wiem co zrobić, żeby tekstura na siedzeniu się ładnie zawijała, a nie ucinała :/ Jak to ogarnąć ?
  9. Kurcze, dopiero zaczynam i z pewnością długo nie dojdę do takiego poziomu, a Wy autorowi projektu wytykacie jeszcze niedociągnięcia xD Mi się naprawdę podoba. Dopiero zaczynam, a już mam problemy z motywacją, bo choć portafię już wymodelować to i tamto to ciężko mi skomponować przykładowo właśnie meble w ładny pokój... P.S Ile czasu zajmuje Wam przygotowanie takiej wizki całego mieszkania, jeśli 100% jest Wasze ??
  10. To się wyjaśniło... l3337 miałeś racje... Ciapa zaznaczyłem checkboxy, ale zapomniałem przeciągnąć mapy. Kombinowałem z materiałem, oświetleniem, ale w tamto miejsce nie przyszło mi nawet do głowy by zaglądać bo byłem pewien, że już tam te mapy ładowałem. Jeszcze raz dzięki l337 Swoją drogą wiecie już jak zrobić lustro weneckie xD
  11. Ja już nic nie wiem... Tak wygląda render. Pokój jest prześwietlony bo wyłączyłem sufit żeby spróbować go lepiej doświetlić. To czarne to szyba, a ta biała obwódka z tyłu to rama okna którą wysunąłem na zewnątrz. Czyli wychodzi na to, że szyba jednak przepuszcza skoro rame widać... Tylko czemu nie widzę mapy hdri która tam troche wystaje... Czemu szkło nie jest białe i przejrzyste ?? Może coś pomoże. -Okno przekonwertowałem z casement window do edytable poly - za oknem jest v-ray ligh jako plane, ale zaznaczyłem invisible i odznaczyłem affect spectular i reflection. -Czy widoczne czy ukreyte problem dalej jest - obracanie szyby, mirror, flip nic nie pomaga - dalej z zewnątrz działa a w środku nie...
  12. To moje ustawienia. Frasnel włączony, Szyba nie jest zrobiona z plane'a i ma jakąś tam grubość. Zrobiłem gotowe okno postawione na wall'u. W viewportcie szkło faktycznie jest niewidoczne, ale po renderze środka pomieszczenia szyba jest mniej więcej jak lustro weneckie, a nawet dokładnie.. Szkło w środku pomieszczenia wychodzi bardzo ciemne i tylko daje odbicia, a z drugiej - na zewnątrz budynku jest idealnie przeźroczyste. To też sztuka... Ledwo co modeluje najprostszą scenę, a tu już lustro weneckie mi wychodzi...
  13. Robię wizualke pomieszczenia, własnie oteksturowałem szybę i co ?? Po renderze zero przezroczystości a duże odbicie. P.S Gdy robię render z zewnątrz budynku szyba jest ok... W czym rzecz ?? Czego nie zaznaczyłem, bądź nie odchaczyłem ?
  14. porti tutki o modelowaniu też oglądałem. Tylko dotyczyły one modelowania bardziej zaawansowanego, a z takimi podstawami sobie nie radzę ;P Z łóżkiem szafką problemów mieć nie będę jakoś sobie poradzę, ale przed meblowaniem muszę mieć pokój. Już sam sobie poradziłem dla niekumatych takich jak ja. Włączcie widok wireframe i i narzędzie ortho snapping mode ;) Wtedy gdy będziecie rysować okno na edgach wall'u dziura w ścianie sama się zrobi ;)
  15. Ok postawiłem na standardowe narzędzie - wall. Mam tylko pytanie. Zrobiłem okno i teraz pytanie jak w ścianie wyciąć dziurę na wielkość okna ?? Na pewno jest do tego jakieś narzędzie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności