PinkaSSek Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Co robię źle? W Material Editor chce nałożyć tekstury, a raczej gotowe efekty na bryły i nie wiem co przestawiłem ale w ogóle nie widzi ich reakcji na modelach przykłądowych kulek (np z oznaczeniem i zaznaczeniem tła background nie staje się wcale przeźroczyste) a jak już widzi to tylko sam kolor, bez charakterystycznych właściwości materiału).. A np szkło lub woda są po renderowaniu totalnie czarne (jakby w ogóle nie było obiektu).. Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę niesamowicie wdzięczny bo już chyba wszystkie opcje wypróbowałem i nic :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 Co do materiałów które nagle wychodzą czarne po wyrenderowaniu to albo zastosowałeś materiały które nie są kompatybilne z silnikiem renderującym, lub siatka obiektu przekręciła ci się na lewa stronę. Co do pierwszej części to możesz nie mieć odpowiednio skonfigurowanego views i wtedy nie widać materiałów i tekstur albo jeśli chodzi o wyświetlanie na bieżąco zmian jak przypisywałeś jakiś materiał obiektowi to dałeś opcje copy zamiast instance, materiał w edytorze który jest aktywny na obiekcie jest zaznaczony że ma białe trójkąty we wszystkich narożnikach okienka w którym jest wyświetlany Link to comment Share on other sites More sharing options...
PinkaSSek Posted September 15, 2013 Author Share Posted September 15, 2013 OKej.. Już chyba wiem.. wybierane materiały są u mnie po wybraniu 'Show incompatible' (są to wszystkie materiały z mental ray)... pytanie tylko dlaczego są incompatible? Co robie nie tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Po pierwsze napisz w czym renderujesz bo materiały mental są nie kombatybilne z innymi rendererami pokaz jak masz ustawiona sekcje render setup->Common->Assigne renderer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacuu Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Mam ten sam problem(gdy na obiekt rzucę teksturę nie widzi jej tylko widzi jakiś odcień koloru) Używam V-RAY 2.40.03 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Jacuu a masz ustawione wyświetlanie materiałów w views->show materials in viewport as-> shaded/realistic materials with maps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacuu Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Tak, na niektorych obiektach mi wyswietla a na niektorych nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 dosyć częsty objaw przy małej ilości ramu a dużych teksturach, lub gdy obiekt nie ma nadanego mapowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacuu Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Ramu mam 16gb na intelu i5 myślę ze to bardziej jakiś mój błąd techniczny ponieważ od niedawna zacząłem się bawić w 3d a tekstury są akurat małe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 (edited) to w takim razie może nie masz nadanego mapowanie obiektu modyfikator uvw map, oczywiście może być też tak ze masz jakiś rodzaj materiału który nie jest wyświetlany w widokach, w material /map browser zerknij czy pod materiałami wyświetla się po prawej stronie pod kółka tak czerwona flaga, jeśli któryś jej nie posiada to możesz w edytorze zaznaczyć aby był wyświetlany Edited September 29, 2013 by skalpel3d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now