PinkaSSek Napisano 14 Wrzesień 2013 Napisano 14 Wrzesień 2013 Co robię źle? W Material Editor chce nałożyć tekstury, a raczej gotowe efekty na bryły i nie wiem co przestawiłem ale w ogóle nie widzi ich reakcji na modelach przykłądowych kulek (np z oznaczeniem i zaznaczeniem tła background nie staje się wcale przeźroczyste) a jak już widzi to tylko sam kolor, bez charakterystycznych właściwości materiału).. A np szkło lub woda są po renderowaniu totalnie czarne (jakby w ogóle nie było obiektu).. Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę niesamowicie wdzięczny bo już chyba wszystkie opcje wypróbowałem i nic :(
skalpel3d Napisano 14 Wrzesień 2013 Napisano 14 Wrzesień 2013 Co do materiałów które nagle wychodzą czarne po wyrenderowaniu to albo zastosowałeś materiały które nie są kompatybilne z silnikiem renderującym, lub siatka obiektu przekręciła ci się na lewa stronę. Co do pierwszej części to możesz nie mieć odpowiednio skonfigurowanego views i wtedy nie widać materiałów i tekstur albo jeśli chodzi o wyświetlanie na bieżąco zmian jak przypisywałeś jakiś materiał obiektowi to dałeś opcje copy zamiast instance, materiał w edytorze który jest aktywny na obiekcie jest zaznaczony że ma białe trójkąty we wszystkich narożnikach okienka w którym jest wyświetlany
PinkaSSek Napisano 15 Wrzesień 2013 Autor Napisano 15 Wrzesień 2013 OKej.. Już chyba wiem.. wybierane materiały są u mnie po wybraniu 'Show incompatible' (są to wszystkie materiały z mental ray)... pytanie tylko dlaczego są incompatible? Co robie nie tak?
skalpel3d Napisano 15 Wrzesień 2013 Napisano 15 Wrzesień 2013 Po pierwsze napisz w czym renderujesz bo materiały mental są nie kombatybilne z innymi rendererami pokaz jak masz ustawiona sekcje render setup->Common->Assigne renderer
Jacuu Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Mam ten sam problem(gdy na obiekt rzucę teksturę nie widzi jej tylko widzi jakiś odcień koloru) Używam V-RAY 2.40.03
skalpel3d Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 Jacuu a masz ustawione wyświetlanie materiałów w views->show materials in viewport as-> shaded/realistic materials with maps
Jacuu Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 Tak, na niektorych obiektach mi wyswietla a na niektorych nie
skalpel3d Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 dosyć częsty objaw przy małej ilości ramu a dużych teksturach, lub gdy obiekt nie ma nadanego mapowania
Jacuu Napisano 28 Wrzesień 2013 Napisano 28 Wrzesień 2013 Ramu mam 16gb na intelu i5 myślę ze to bardziej jakiś mój błąd techniczny ponieważ od niedawna zacząłem się bawić w 3d a tekstury są akurat małe.
skalpel3d Napisano 29 Wrzesień 2013 Napisano 29 Wrzesień 2013 (edytowane) to w takim razie może nie masz nadanego mapowanie obiektu modyfikator uvw map, oczywiście może być też tak ze masz jakiś rodzaj materiału który nie jest wyświetlany w widokach, w material /map browser zerknij czy pod materiałami wyświetla się po prawej stronie pod kółka tak czerwona flaga, jeśli któryś jej nie posiada to możesz w edytorze zaznaczyć aby był wyświetlany Edytowane 29 Wrzesień 2013 przez skalpel3d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się