Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co robię źle? W Material Editor chce nałożyć tekstury, a raczej gotowe efekty na bryły i nie wiem co przestawiłem ale w ogóle nie widzi ich reakcji na modelach przykłądowych kulek (np z oznaczeniem i zaznaczeniem tła background nie staje się wcale przeźroczyste) a jak już widzi to tylko sam kolor, bez charakterystycznych właściwości materiału).. A np szkło lub woda są po renderowaniu totalnie czarne (jakby w ogóle nie było obiektu).. Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę niesamowicie wdzięczny bo już chyba wszystkie opcje wypróbowałem i nic :(

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do materiałów które nagle wychodzą czarne po wyrenderowaniu to albo zastosowałeś materiały które nie są kompatybilne z silnikiem renderującym, lub siatka obiektu przekręciła ci się na lewa stronę. Co do pierwszej części to możesz nie mieć odpowiednio skonfigurowanego views i wtedy nie widać materiałów i tekstur albo jeśli chodzi o wyświetlanie na bieżąco zmian jak przypisywałeś jakiś materiał obiektowi to dałeś opcje copy zamiast instance, materiał w edytorze który jest aktywny na obiekcie jest zaznaczony że ma białe trójkąty we wszystkich narożnikach okienka w którym jest wyświetlany

Napisano

OKej.. Już chyba wiem.. wybierane materiały są u mnie po wybraniu 'Show incompatible' (są to wszystkie materiały z mental ray)... pytanie tylko dlaczego są incompatible? Co robie nie tak?

Napisano

Ramu mam 16gb na intelu i5 myślę ze to bardziej jakiś mój błąd techniczny ponieważ od niedawna zacząłem się bawić w 3d a tekstury są akurat małe.

Napisano (edytowane)

to w takim razie może nie masz nadanego mapowanie obiektu modyfikator uvw map, oczywiście może być też tak ze masz jakiś rodzaj materiału który nie jest wyświetlany w widokach, w material /map browser zerknij czy pod materiałami wyświetla się po prawej stronie pod kółka tak czerwona flaga, jeśli któryś jej nie posiada to możesz w edytorze zaznaczyć aby był wyświetlany

Edytowane przez skalpel3d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności