muody Napisano 4 Październik 2013 Napisano 4 Październik 2013 (edytowane) Airace Speed wszedł właśnie na eShop przenośnej konsolki do gier, 3DSa. Powstał w warszawskim QubicGames. Gameplay to wyścig z czasem na 18 różnych levelach. Tutaj jest trailer z gameplayem: LINK DO TRAILERA: Przygotowała go polska firma Dash Dot Creations. Gra jest szczególna dla mnie o tyle, że maxowiec Mikołaj nauczył się przy nim Blendera. Projekt pomógł dokończyć na czas Bartek, który dołaczył do nas na stałe w czerwcu, jako 3 grafik 3D w firmie :) Blender jest używany w Qubic od czasu pierwszej gry, strzelanki CORE na DS gdzieś w 2007. Służy i do tworzenia contentu, i do projektowania leveli. Takie rzeczy jak triggery mające zamykać lub otwierać przejścia na levelu, albo mesh lighty, też są eksportowane z Blendera. Tylko oświetlenie przenieśliśmy na własny photon mapping, bo Radiosity łączy wszystkie meshe w jeden, a Cycles nie ma wypalania oświetlenia. Światło wypalane jest na vertex color, stąd dość gęste siatki. Główna trudność to było zmienianie powtarzalnych detali pod koniec projektu. Levele powstawały z użyciem deformacji po ścieżkach, ale kiedy prototyp miał przejść w fazę level artu, trzeba było te modyfikatory zatwierdzić. Później, kiedy w testach okazywało się że ten czy inny element psuje płynność rozgrywki, trzeba było spędzić nie-twórczo mnóstwo czasu na poprawkach, na wszystkich levelach. Pozbyliśmy się tego problemu w projekcie, o którym nie mogę na razie mówić, tworząc z Bartkiem Moniewskim add-on do Blendera, do level designu. Mapy tworzy się w sposób abstrakcyjny, projektowy, a geometria jest automatycznie generowana - z fragmentów we wspólnym pliku. Jest to nasza pierwsza gra 3D na 3DSa - konsolkę z obsługą shaderów (specular mapy), efektem stereo 3D - więc i dla programistów było to sporo walki z nowymi rzeczami :) Udało się, gra jest w sklepie, zbiera bardzo pozytywne noty. Średnia ocen na razie jest powyżej 70, a może i 75%. Jeżeli tak zostanie, to jest to nasza najwyżej oceniania gra do tej pory! _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________ Edytowane 4 Październik 2013 przez muody
natas Napisano 5 Październik 2013 Napisano 5 Październik 2013 Gratulacje ukończenia. Planujecie to na androida puścić? Mógł byś coś więcej powiedzieć na temat "Programmed scripts for Blender, for fast workflow and detecting problems automatically.". Taki wpis jest u Ciebie w folio więc się zastanawiam czy masz/macie jakieś własne hiper addony, o których nikt nic nie wie.
szczuro Napisano 5 Październik 2013 Napisano 5 Październik 2013 fajnie to wygląda, gratulacje ukończenia i udanej sprzedaży.
muody Napisano 6 Październik 2013 Autor Napisano 6 Październik 2013 szczuro: dzięki! natas: w przypadku Speeda i mojego kodowania chodzi o sporo małych skryptów do 2.49, które usuwają duplikaty materiałów, rozjaśniają ciemne partie vertex coloru, zaznaczają polygony z alphą, etc. W firmie używamy Blendka także jako toola do level designu. Na razie w tym pomagał gigantyczny własny eksporter (podział na mniejsze regiony, lampy, portale). Teraz jest coś więcej, co pozwala oderwać się od problemów geometrii i myśleć bardziej designersko. Ale o tym cicho :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się