Napisano 11 Październik 201311 l Serwus! Mam pytanie, jak niektórzy z Was robią tak zjawiskowe połacie terenu w ujęciach z lotu ptaka? Wielokrotnie widywałem świetnie wykonane połacie trawy ze śladami koszenia, świetną kolorystyką, bez powtarzania. Próbowałem ściągać mapę z np. google maps, ale rozdzielczości są fatalne, nie do użytku. Nie mam bladego pojęcia jak zabrać się do czegoś takiego żeby przynajmniej próbować namalować w np. PS'ie. Chodzi mi o podobny efekt, tam w tle za budynkami: http://www.nebula.com.pl/fry/slocam02.jpg Mam nadzieję, że Marcin się nie obrazi za wykorzystanie jego pracy jako przykład :) Będę wdzięczny za każdą radę, która pomoże mi wykonać teren tego typu. Pozdrawiam!!
Napisano 13 Październik 201311 l Na tym przykładzie co podałeś, to akurat można dostrzec powtarzający się wzorzec. Tutaj, jest on zakrywany modelami drzew. I w większości przypadków taka metoda właśnie jest wykorzystywana, powtarzające elementy są zakrywane. Ale trzeba też zadbać o to, żeby takich miejsc charakterystycznych było jak najmniej, np. maziając teksturę w photoshopie. Inni pewnie wykorzystują malowanie modelu w jakichś programach typu Zbrush, mari, itp. Jeszcze inni pewnie łączą kilka tekstur i miksują je przy użyciu jakieś maski (w 3ds max np. Dwie tekstury podłączone do mix mapy, a do slotu mix amount, maske, jakiegoś noisa i tyle). Ale chętnie posłuchałbym jakiś bardziej wyszukanych metod, przez bardziej doświadczonych użytkowników. Z tego względu też podbijam ten temat:) Pozdrawiam!
Napisano 13 Październik 201311 l Autor Wielkie dzięki za odpowiedź, przemyślę te rozwiązania. I również chętnie posłucham co bardziej doświadczeni w temacie mają do dodania :)
Napisano 18 Październik 201311 l Ciekawy temat. Obecnie przymierzam się do wizki tego typu i sam szukam rozwiązania. Zawsze wydawało mi się, że taka trawa z lotu ptaka to modele porozrzucane scatterem, ale czy na tak dużej przestrzeni zda to egzamin dla średniego pc'ta?
Napisano 24 Październik 201311 l Autor Drzewka i krzaczki na pewno są obiektami, czasem zlane są z fotomontażem, z jakimś ładnym obrazem w tle. Problem leży w teksturze terenu :)
Napisano 24 Październik 201311 l Najlepej uzywac wszystkich metod o ktorych lukis8787 pisal :). Spokojnie mozesz tez uzywac map o ogromnej rozdzielczosci :) Trzeba tylko ja podzielic i mapowac na tileowanej uvw. http://www.neilblevins.com/cg_education/multiple_uv_tiles/multiple_uvs_tiles.htm tutaj metoda - co prawda na przykladzie modelu postaci ale zasada taka sama. warto rowniez zapoznac sie z metodami jakie stosuje sie w tworzeniu terenu do cryengine czy unity czy udk tu swietny tutek.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto