Inspirationx Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Witam, chciałbym użyć ZBrusha to wyrzeźbienia hi poly postaci i późniejszej jej animacji, jednak nie miałem styczności z tym programem do tego czasu i zanim wezmę się za mój główny cel, trochę zapewne minie. Mimo tego nurtuje mnie pytanie czy jest możliwość wyrzeźbienia szczegółowego modelu i stworzenie animacji? Nie będzie problemu z topologią? Do tego czasu używałem maxa, w którym rzecz jasna nie było takiego problemu. Obrazek referencyjny i polygon po polygonie.
legomir Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 W Zbrushu nie da się animować. Potrzebujesz do tego innego programu jak np. Maya(którą bym do tego polecał),3ds Max, Softimage, Blender, Modo(powyżej 401 chyba), Houdini albo innego. Aby animować musisz zrobić retopologie, a potem zriggować model.
MariushO Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Spokojnie możesz zrobić model w ZBrushu, potem, jak napisał @legomir, retopologia(ZBrusz ma swietne narzędzia do tego)i rigowanie z animacja. Ostatnie 2 zrobisz już np. w maxie skoro znasz ten soft.
Inspirationx Napisano 19 Październik 2013 Autor Napisano 19 Październik 2013 Dzieki za szybką odpowiedź. A w sprawie stworzenia realistycznej skóry... Obejrzałem making of: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/young-girl/girl.html Muszę stwierdzić, że wygląda świetnie. Czy tekstura z obrazka referencyjnego naprawdę może uzyskać taki efekt?
MariushO Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Oczywiście, ze tak, to tylko kwestia rozdzielczości obrazka referencyjnego i dobrego ustawienia shadera w silniku renderującym. Plus odpowiednie oświetlenie modelu.
legomir Napisano 19 Październik 2013 Napisano 19 Październik 2013 Swoją drogą jeśli chcesz podziwiać skórę CGI, podziwiaj u hmm... powiedzmy u najlepszych, którzy mogą/chcą publikować w internecie np.: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=1019262&page=1&pp=15
Inspirationx Napisano 19 Październik 2013 Autor Napisano 19 Październik 2013 No, no... to już jest najwyższy poziom. Kawał świetnej roboty, a na dodatek każdy progress ładnie przedstawiony. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wygląda na to, że zostało już tylko wziąć się do roboty i ćwiczyć. Temat można uznać za zakończony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się