fylyp89 Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 Witam, Mam problem prawdopodobnie z ustawieniami rendera mental ray: Otórz stworzyłem scenę w której umieściłem źródło światła, z krzywą typu photometric web oraz z elementami (powierzchnią świecącą) z meteriałem typu self luminance. Kiedy zmieniłem oświetlenie na większą liczbę lamp, z większą luminancją powierzchni świecących, pojawiły się białe punkty. Nagle okazało się, że ściany, oraz wertikale odbijają światło w sposób kierunkowy. Dziwne rzeczy zaczęły dziać się wokół opraw i zlewu. Próbowałem zmieniać sampling z 1/16 na 4/64 i nic nie pomogło. Czy ktoś może udzielić mi rady jak sobie z tym poradzić? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Dynamico Napisano 20 Październik 2013 Napisano 20 Październik 2013 Ja myślę, że efekt był cały czas obecny w scenie, ale po zwiększeniu ilości światła zaczął być widoczny. Sprawdź ustawienia "jakości" odbić w materiałach ściany, zlewu - tam gdzie światło nieładnie się "rozmywa" i pojawiają się białe kropki. A przy okazji - taka lampa nad głową pacjenta może mu nieźle "dawać po oczach" :-)
fylyp89 Napisano 20 Październik 2013 Autor Napisano 20 Październik 2013 Ok, spróbuje w materiałach. A jaki parametr w glossiness? odpowiada za "jakość" odbić? Co do sposobu oświetlenia. Według normy na fotelu musi być 1000lx a w otoczeniu 500lx, więc z uwagi na względy energetyczne raczej konieczne jest umieszczenie oprawy nad pacjentem. To, że mamy dużą powierzchnię świecącą, wpływa na zmniejszenie luminancji (cd/m2), a przez to na zmniejszenie ryzyka olśnienia. No ale to między innymi badam w swoim projekcie... Tak czy inaczej dzięki za uwagę :) Czekam na odpowiedź, co do parametru i robię nową próbę.
Dynamico Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 (edytowane) Glossines - 1 to idealne lustro, 0 "superchropowata" powierzchnia Poczytaj tu: Arch & Design Material Przejdż do zakładki: Main Material Parameters rollout Warto przejrzeć cały artykuł. Po kolei wyjaśnione wszystkie parametry mr materiałów. Ostrożnie używaj materiałów pobranych z internetu. Z mojego doświadczenia, tylko niewielka część nadaje się bezpośrednio do wykorzystania. Najczęściej jednak należy je modyfikować do swoich potrzeb (inne oświetlenie, otaczające kolory itp.) , albo tylko "podglądać" jak są skonstruowane i próbować robić własne. Edytowane 21 Październik 2013 przez Dynamico
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się