Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Białe punkty po zmianie światła

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam problem prawdopodobnie z ustawieniami rendera mental ray: Otórz stworzyłem scenę w której umieściłem źródło światła, z krzywą typu photometric web oraz z elementami (powierzchnią świecącą) z meteriałem typu self luminance. Kiedy zmieniłem oświetlenie na większą liczbę lamp, z większą luminancją powierzchni świecących, pojawiły się białe punkty. Nagle okazało się, że ściany, oraz wertikale odbijają światło w sposób kierunkowy. Dziwne rzeczy zaczęły dziać się wokół opraw i zlewu. Próbowałem zmieniać sampling z 1/16 na 4/64 i nic nie pomogło. Czy ktoś może udzielić mi rady jak sobie z tym poradzić? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

g096.jpg

 

jqw8.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 953
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja myślę, że efekt był cały czas obecny w scenie, ale po zwiększeniu ilości światła zaczął być widoczny. Sprawdź ustawienia "jakości" odbić w materiałach ściany, zlewu - tam gdzie światło nieładnie się "rozmywa" i pojawiają się białe kropki.

A przy okazji - taka lampa nad głową pacjenta może mu nieźle "dawać po oczach" :-)

Napisano
  • Autor

Ok, spróbuje w materiałach. A jaki parametr w glossiness? odpowiada za "jakość" odbić?

 

Co do sposobu oświetlenia. Według normy na fotelu musi być 1000lx a w otoczeniu 500lx, więc z uwagi na względy energetyczne raczej konieczne jest umieszczenie oprawy nad pacjentem. To, że mamy dużą powierzchnię świecącą, wpływa na zmniejszenie luminancji (cd/m2), a przez to na zmniejszenie ryzyka olśnienia. No ale to między innymi badam w swoim projekcie... Tak czy inaczej dzięki za uwagę :)

 

Czekam na odpowiedź, co do parametru i robię nową próbę.

Napisano

Glossines - 1 to idealne lustro, 0 "superchropowata" powierzchnia

Poczytaj tu:

Arch & Design Material

Przejdż do zakładki: Main Material Parameters rollout

 

Warto przejrzeć cały artykuł. Po kolei wyjaśnione wszystkie parametry mr materiałów. Ostrożnie używaj materiałów pobranych z internetu. Z mojego doświadczenia, tylko niewielka część nadaje się bezpośrednio do wykorzystania. Najczęściej jednak należy je modyfikować do swoich potrzeb (inne oświetlenie, otaczające kolory itp.) , albo tylko "podglądać" jak są skonstruowane i próbować robić własne.

Edytowane przez Dynamico

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.