Skocz do zawartości

Białe punkty po zmianie światła


fylyp89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem prawdopodobnie z ustawieniami rendera mental ray: Otórz stworzyłem scenę w której umieściłem źródło światła, z krzywą typu photometric web oraz z elementami (powierzchnią świecącą) z meteriałem typu self luminance. Kiedy zmieniłem oświetlenie na większą liczbę lamp, z większą luminancją powierzchni świecących, pojawiły się białe punkty. Nagle okazało się, że ściany, oraz wertikale odbijają światło w sposób kierunkowy. Dziwne rzeczy zaczęły dziać się wokół opraw i zlewu. Próbowałem zmieniać sampling z 1/16 na 4/64 i nic nie pomogło. Czy ktoś może udzielić mi rady jak sobie z tym poradzić? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

g096.jpg

 

jqw8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja myślę, że efekt był cały czas obecny w scenie, ale po zwiększeniu ilości światła zaczął być widoczny. Sprawdź ustawienia "jakości" odbić w materiałach ściany, zlewu - tam gdzie światło nieładnie się "rozmywa" i pojawiają się białe kropki.

A przy okazji - taka lampa nad głową pacjenta może mu nieźle "dawać po oczach" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spróbuje w materiałach. A jaki parametr w glossiness? odpowiada za "jakość" odbić?

 

Co do sposobu oświetlenia. Według normy na fotelu musi być 1000lx a w otoczeniu 500lx, więc z uwagi na względy energetyczne raczej konieczne jest umieszczenie oprawy nad pacjentem. To, że mamy dużą powierzchnię świecącą, wpływa na zmniejszenie luminancji (cd/m2), a przez to na zmniejszenie ryzyka olśnienia. No ale to między innymi badam w swoim projekcie... Tak czy inaczej dzięki za uwagę :)

 

Czekam na odpowiedź, co do parametru i robię nową próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glossines - 1 to idealne lustro, 0 "superchropowata" powierzchnia

Poczytaj tu:

Arch & Design Material

Przejdż do zakładki: Main Material Parameters rollout

 

Warto przejrzeć cały artykuł. Po kolei wyjaśnione wszystkie parametry mr materiałów. Ostrożnie używaj materiałów pobranych z internetu. Z mojego doświadczenia, tylko niewielka część nadaje się bezpośrednio do wykorzystania. Najczęściej jednak należy je modyfikować do swoich potrzeb (inne oświetlenie, otaczające kolory itp.) , albo tylko "podglądać" jak są skonstruowane i próbować robić własne.

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności