Jump to content
claude

Claude sketchbook

Recommended Posts

Witam,

 

Przyda mi się trochę motywacji. Postanowiłem przysiąść trochę nad 2d. Przyda się i jest sporo frajdy.

 

Na razie szkic, uczenie się techniki, światłocień, kładzenie waloru i takie tam. Bez specjalnego dbania o propocje.

 

Na podstawie zdjęcie z gazety.pl 4juu.jpg

Edited by claude

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dobrze że ćwiczysz walor bez specjalnego dbania o proporcję, przecież o to w tym chodzi żeby dzięki walorowi przedstawić poprawne proporcje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Wiadomo proporcje są ważne ale przy tych ćwiczeniach - szybkich szkicach chciałbym skupić się na technice - jak poradzić sobie z walorem, złapać wprawę i szybkość w operowaniu pędzlem. Przy takich szkicach chcę skupić się na wyrazie, bez kopiowania kropę w kropę referki. Jeśli głowa będzie wydłużona lub rozszerzona ale przejścia walorowe fajne i bryła przedstawione będę z tego zadowolony. Powoli powolo będębardziej wykańczał pracę - taki mam na razie plan.

Zaraz zmienię wątek na sketchbook, bo w sumie o to mi chodziło.

 

Dziś kolejne mazidło walorowe. Dosyć szybko, czyli mniej niż godzinę.

 

mirp.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

szkic z głowy na tablecie galaxy note 8.0

 

1495894_10152069355628605_1411634713_o.jpg

Edited by claude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poranny szkic galaxy note 8

AFB8CFR.jpg

 

Wysłane z mojego GT-N5100 przy użyciu Tapatalka

Edited by claude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie że codziennie ćwiczysz. Jeśli chodzi o to co napisałeś o proporcjach, rzeczywiście nie szkodzi jeśli głowa będzie wydłużona. Ale tylko w przypadku gdy narysowałeś ją taką z rozmysłem. Jeśli proporcje wyszły inaczej z przeoczenia/niechlujności/nieumiejętności to chyba jednak wypadało by nad tym posiedzieć. Odradzał bym też "łapania szybkości w operowaniu pędzlem" Przy malowaniu trzeba dużo kombinować i robić wszystko świadomie, nawet jeśli między jednym położeniem plamy a drugim będzie kilka godzin odstępu. Ten kto wymyślił "speed painting" zaszkodził wielu uczącym się malowania. Ale to tylko moja opinia. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj jak siadam do rysowania to mam jakieś konkretną koncepcje po co to robię, na co zwracam uwagę a na co nie w robionym obrazku. Tamto moje fatalne stwierdzenie odnosiło się do aktualnego obrazka. Akurat już od kilku miesięcy próbuję się "rozgrzać" w rysunku i ostatnio powoli wchodzę w rytm, który pozwoli na większy postęp.

Ja "wierzę" w moc speedów, jak i w siłę powolnego studiowania. Obie techniki rozwijają. Osobiście łatwiej mi pierdolnąć 10 szybkich szkiców niż jeden wypracowany obrazek. Będę powoli próbował to zmienić i robić bardziej dopracowane rzeczy. Na razie rozgrzewka, jak zresztą widać.

Tak czy siak dobrze jak dostanę krytykę, zawsze to motywacja :)

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

te drugie to ze zdjęcia głowy pana Johna Asaro, same główne płaszczyzny głowy, dużo łatwiej to namalować niż syntetyzować w głowie

 

nowy szkic

tumblr_nfuxuc18Xc1tcqharo1_500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy