goat91 Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 Witam! Chcialbym zeby ktos mi wyjasnil jak sie powinno poprawnie teksturowac. Dotychczas mialem taki pipeline: modelowalem obiekt low poly --> nakladalem na niego modyfikator Unwrap UVW (rozkladalem ufalki :D) --> nakladalem na model modyfikator Turbosmooth, bo wiekszosc moich modeli low poly jest skonstruowana tak ze lepiej wygladaja z tym modyfikatorem --> malowalem tekstury w Ps --> nakladalem zrobiona teksture na model. Problem jaki z tym mam jest taki ze o ile tekstura na modelu low poly wyglada jak nalezy o tyle po turbo smooth rozciaga sie w niektorych miejscach. Z tego co tez slyszalem nie nalezy unwrapowac modeli z turbosmooth. Czy wiecie jak da sie to obejsc? Pozdrawiam, Michal
goat91 Napisano 24 Październik 2013 Autor Napisano 24 Październik 2013 https://plus.google.com/u/0/photos/117070294523276041057/albums/5709129581664073521/5938103498045139346?pid=5938103498045139346&oid=117070294523276041057 Moze ten obrazek pomoze lepiej zrozumiec o co mi chodzi. Gorne zunwrappowane(bez Turbosmootha), a dolne to samo tylko z Turbosmoothem. Zdecydowanie widac gdzie sie rozciagnelo...
goat91 Napisano 29 Październik 2013 Autor Napisano 29 Październik 2013 Przygotowalem obrazki ktore ilustruja moj problem. Ma ktokolwiek pomysl co zrobic zeby ta tekstura po Turbosmoothie sie nie rozciagala na rogach? Na razie jedyne co udalo mi sie samemu wymyslec (przyklad na szescianach) to zeby wymodelowac model pod Turbosmootha, zunwrapowac wersje low poly[1], nalozyc Turbosmootha, zkolapsowac wszystko do Edit Poly, zunwrapowac jeszcze raz[3] (o tyle dobrze ze po TS UVki dalej wygladaja jak te z low-poly tylko sa gestsze, wiec nie ma konca swiata z unwrapowaniem ich), usunac niepotrzebne egde loopy (zeby model nie byl taki ciezki, bardziej przyjazny do animowania). Szesciany tylko ilustruja moj problem. Ostatnio modeluje taka lampe olejna i mam z nia identyczny problem; tekstura mi sie rozciaga na brzegach :/ Co robie nie tak? HELP!
pecet Napisano 29 Październik 2013 Napisano 29 Październik 2013 W przypadku takiego sześcianu to akurat prosta sprawa, wystarczy dodać więcej podziałów pionowych i poziomych i tekstura nie powinna się tak rozjeżdżać. Gorzej z modelami gdzie dodanie tych kilku edgelopów psuje kształt modelu.
goat91 Napisano 29 Październik 2013 Autor Napisano 29 Październik 2013 czyli generalnie jest to sprawa dodania wiecej edge loopow pomiedzy support edges?
pecet Napisano 29 Październik 2013 Napisano 29 Październik 2013 Ja tak robię i to działa. Tekstura rozciąga się tam gdzie są duże różnice wielkości sąsiadujących polygonów.
goat91 Napisano 29 Październik 2013 Autor Napisano 29 Październik 2013 DZIEKI! Ciesze sie ze w koncu ktos mi to wyjasnil bo od dluzszego czasu mialem ten problem i nie moglem nic znalezc na ten temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się