buki91 Napisano 27 Październik 2013 Napisano 27 Październik 2013 Witam, jestem raczkującym w temacie 3ds maxa i mam parę pytań, otórz: przeważnie nakładając teksturę na obiekt używam VrayMtl później UVW Map ale pobierając niektóre modele są do nich tekstury jakieś inne. Przykładowo, ściągam kawałki drzewa do kominka i mam: -jedną teksture na której są fronty kawałków drzewa, widok z boku, z góry... po prostu z kilku stron... 1) Jak nałożyć taką teksturę? Druga sprawa często pobierając obiekt jest kilka tekstur i jedna jest kolorowa a druga czarno-biała... 2) do czego służą dwie (kolorowa i czarno-biała) i jak je używać? i ostatnie pytanie dotyczy złożonych obiektów - przykład sofa z kolekcji kler. występuje jako jeden obiekt, nie ma opcji "ungroup", a docelowo ma być kilka tekstur... część jest skórzana, część z bawełny czy czegoś tam i np poduchy innego koloru. W podglądzie obiektu każda część ma inny kolor (poduszka żółta, siedzisko zielone, oparcie brązowe) ale nakładając teksturę nakłada się na całość!! obiekt nie jest zgrupowany. 3) czy można nadać tekstury inaczej niż Edit Poly i zaznaczać po kolei poligony itp? Jedną juz tak robiłem i kilka godzin z głowy bo chyba kilkanaście milionów kawałków było:) Jeśli ktoś znajdzie chwilę żeby mi to wytłumaczyć łopatologicznie to będę bardzo wdzięczny:) Pozdrawiam.
jacekszy0 Napisano 27 Październik 2013 Napisano 27 Październik 2013 (edytowane) 1. Do takiego nakładania, że masz różne fragmenty tekstury w 1pliku używa się Unwrap UVW w którym sam określasz (przy pomocy kilku narzędzi), które poly mają być pokryte, którym fragmentem tekstury. 2. Co do tekstury kolorowej i czarno białej to kolorowa to mapa diffuse jest a czarno-białe się wykorzystuje jako mapy nierówności, mapy odbić (reflect, reflect gloss), nierówności (displacement) i innych czego dusza zapragnie. 3. Co do mebla gdzie masz 1obiekt a kilka tekstur/materiałów do tego celu można używać materiału typu Multi/Sub-Object, który pozwala na 1obiekt przypisać w prosty sposób kilka materiałów (określasz, które poly mają jaki ID) a potem w multisub object określasz odpowiednio ID jaki ma mieć materiał. bo chyba kilkanaście milionów kawałków Troche przesadzone :) dobrą scenę zmieścisz w kilku mln poly a ty 1mebel na tyle robiłeś? :) Edit: Poza tym przy zaznaczaniu przydatne są opcje typu np.: grow/shrink loop/edge a także właśnie w Unwrap UVW taki przycisk, który po stworzeniu szwów zaznacza Ci wszystkie poly należące do "obrysu", który tam sobie stworzysz. Edytowane 27 Październik 2013 przez jacekszy0
buki91 Napisano 27 Październik 2013 Autor Napisano 27 Październik 2013 Wielkie dzięki, jutro siadam i działam. W razie nie powodzeń będe się odzywał:) A z tymi milionami to taka przenośnia - chciałem zobrazować, że dużo tego było:) Byl to gotowy model sofy. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się