Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cze

 

mam następujący problem:

 

otóż chcę zanimować składane skrzydła w moim RWD-8. ustawiłem osie - gdy "kręcę" skrzydłami za pomocą 'Rotate' wszystko jest OK. natomiast, gdy to "kręcenie" zanimuję za pomocą 'Auto Key', w położeniach pośrednich dają się zauważyć odchylenia osi... dlaczego program "dobiera" się do ustawionej przez mnie osi? chcę, aby w trakcie obrotu oś pozostała w ustalonym przeze mnie położeniu, a skrzydło wykonało wokół niej 80 stopniowy obrót. nic więcej. jak to wymusić na 3DSMaxie?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tak

 

ciągle to samo: pozycja początkowa i końcowa są OK natomiast w pośrednich oś się przekrzywia i jest źle.

 

na razie poradziłem sobie ustawiając kilka razy po 20 stopni zamiast od razu 80 i jest nieźle, ale i tak jestem ciekaw dlaczego tak się dzieje.

 

PS

tu możecie zobaczyć jak to wygląda:

http://www.kaa303.republika.pl/foldin.gif

(3-klatkowa animacja 200kb)

Napisano

Hmmm... moze sie myle, ale 2 rzeczy przychodza mi na mysl:

1) sprawdz jaki masz uklad odniesienia (malo prawdopodobne by tu cos bylo nie tak)

2) krzywe w trackview - przestaw moze na tryb linearny, jesli masz beziery czy auto czy co tam moze byc...

3) albo ustaw klucze recznie...

 

Pozdrawiam!

P.

Napisano

kaa: mialem ten sam problem jak chcialem zaanimowac smiglo, nie wiem jak to rozwiazac, on zamiast przekrztalcac sie wzgl. locala, on robi wzgledem world'a i smiglo sie kreci jakby chcialo odpasc.. ehh nie rozumiem tego, co smieszniejsze, jak sie ustawi tak zeby smiglo animowac wzgl. worlda to jest ok.. z tym ze nie moge tego zrobic i kolko sie zamyka

Napisano

niewiem czy dobrze zrozumiałem ale ja bym dał w pozycji pośrendiej jeszcze jeden key.

Napisano
  • Autor

no i tak właśnie zrobiłem - zresztą pisałem już o tym wyżej. działa, ale czy to jedyna metoda? wydaje mi się to dziwne - max stara się pójść na skróty, a może da się to gdzieś wyłączyć... chodzi mi o prosty rotate na jednej osi, a max samowolnie :P dodaje jeszcze drugą oś, psując efekt.

 

układ odniesienia jest lokalny, bo oś obrotu idzie skosem - od miejsca, gdzie zastrzał łączy się ze skrzydłem do miejsca, gdzie skrzydło łączy sie z baldachimem. na poniższym obrazku osie zaznaczone niebieskimi cylinderkami:

fwn4.jpg

 

PS

zaktualizowałem starego WIPa: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=6977. tam więcej obrazków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności