Napisano 4 Wrzesień 200420 l cze mam następujący problem: otóż chcę zanimować składane skrzydła w moim RWD-8. ustawiłem osie - gdy "kręcę" skrzydłami za pomocą 'Rotate' wszystko jest OK. natomiast, gdy to "kręcenie" zanimuję za pomocą 'Auto Key', w położeniach pośrednich dają się zauważyć odchylenia osi... dlaczego program "dobiera" się do ustawionej przez mnie osi? chcę, aby w trakcie obrotu oś pozostała w ustalonym przeze mnie położeniu, a skrzydło wykonało wokół niej 80 stopniowy obrót. nic więcej. jak to wymusić na 3DSMaxie?
Napisano 4 Wrzesień 200420 l Autor tak ciągle to samo: pozycja początkowa i końcowa są OK natomiast w pośrednich oś się przekrzywia i jest źle. na razie poradziłem sobie ustawiając kilka razy po 20 stopni zamiast od razu 80 i jest nieźle, ale i tak jestem ciekaw dlaczego tak się dzieje. PS tu możecie zobaczyć jak to wygląda: http://www.kaa303.republika.pl/foldin.gif (3-klatkowa animacja 200kb)
Napisano 5 Wrzesień 200420 l Autor dzięki ale nadal nie wiem dlaczego max przekrzywia oś obrotu... PS więcej obrazków: - nowe -> http://212.160.164.234/~apacz/phpBB2/viewtopic.php?t=3058 - starsze -> http://www.9-1939.pl/ - bardzo stare -> http://www.kaa303.republika.pl/
Napisano 5 Wrzesień 200420 l Hmmm... moze sie myle, ale 2 rzeczy przychodza mi na mysl: 1) sprawdz jaki masz uklad odniesienia (malo prawdopodobne by tu cos bylo nie tak) 2) krzywe w trackview - przestaw moze na tryb linearny, jesli masz beziery czy auto czy co tam moze byc... 3) albo ustaw klucze recznie... Pozdrawiam! P.
Napisano 6 Wrzesień 200420 l kaa: mialem ten sam problem jak chcialem zaanimowac smiglo, nie wiem jak to rozwiazac, on zamiast przekrztalcac sie wzgl. locala, on robi wzgledem world'a i smiglo sie kreci jakby chcialo odpasc.. ehh nie rozumiem tego, co smieszniejsze, jak sie ustawi tak zeby smiglo animowac wzgl. worlda to jest ok.. z tym ze nie moge tego zrobic i kolko sie zamyka
Napisano 6 Wrzesień 200420 l niewiem czy dobrze zrozumiałem ale ja bym dał w pozycji pośrendiej jeszcze jeden key.
Napisano 6 Wrzesień 200420 l Autor no i tak właśnie zrobiłem - zresztą pisałem już o tym wyżej. działa, ale czy to jedyna metoda? wydaje mi się to dziwne - max stara się pójść na skróty, a może da się to gdzieś wyłączyć... chodzi mi o prosty rotate na jednej osi, a max samowolnie :P dodaje jeszcze drugą oś, psując efekt. układ odniesienia jest lokalny, bo oś obrotu idzie skosem - od miejsca, gdzie zastrzał łączy się ze skrzydłem do miejsca, gdzie skrzydło łączy sie z baldachimem. na poniższym obrazku osie zaznaczone niebieskimi cylinderkami: PS zaktualizowałem starego WIPa: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=6977. tam więcej obrazków.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto