Skocz do zawartości

Problem z importem mapy bitowej


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kapliczka
Napisano

Witam,

Chciałabym przygotować realistyczną podłogę drewnianą, w tym celu przygotowałam w Corelu zdjęcie deski i je exportowałam do JPG. W maksie staram się ją wczytać przez asset browser i nawijam na kulkę jako materiał, ale program czyta tylko cieniowanie a deska wczytuje się czerwona. Próbowałam z różnymi kolorami desek, ale program nie wczytuje poprawnych kolorów tylko skalę czerwieni lub niebieskości. Render wychodzi tak samo kiepski. Wczytuję natomiast szarą płytkę i nie ma problemu. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić?

Dziękuję.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Robisz to poprzez normalny material editor ? Tzn. wstawiasz deskę w slot Diffuse ?

 

Masz normalny materiał ? (dla vray'a standardowy jest "Vray Mtl", inne działają w różne sposoby i mogą wychodzić kwiatki).

 

Nie zmieniasz przypadkiem jakieś gammy, albo nie dodajesz modyfikatorów Color Correction ?

Gość Kapliczka
Napisano

Cześć,

Jestem dość początkująca, więc nie wiem czy do końca rozumiem pytania.

Deskę nawijam na kulkę przenocząc myszką po znalezieniu jej w asset browser, w rolecie maps mam ją w opcji diffuse color i kopiuję ją jeszcze do kanału bump, żeby zamarkować fugi ( swoją drogą fugi robią się soczyście niebieskie). W rolecie mental ray connection nic nie zmieniam, a może powinnam? Próbuje teraz wczytać ją przez diffuse/bitmap i wskazuje na dysku, ale albo ponownie wczytuje się niebiesko-czerwona, albo kulka robi się zupełnie czarna. Nie ruszam color correction. MOże zaczynam to jakoś z nieodpowiedniej strony? Czy mógłbyś napisać krok po kroku jak poprawnie to wczytać?

Napisano (edytowane)

A więc są 2 opcje:

 

1. Błąd :P

 

2. Czy na zdjęciu jest sama deska, czy może masz jakieś coś dookoła ? Jeśli masz dookoła brązowej deski jakieś niebieskie/czerwone tło to ono też może być widoczne, w takim razie patrz UVW Mapping i Unwrapowanie tekstur.

 

Pozdrawiam.

 

@Edit: Racja, skalpel 3d ma rację odnośnie punktu pierwszego , pomyliło mi się z mapką reflect, wybacz :/

Edytowane przez Zernat
Napisano (edytowane)

Zertnat bump to są mapy nierówności a nie przenoszenia kolorów zasada prosta to co białe jest wyżej to co czarne niżej, kolorowa mapkę spokojnie można zastosować do slotu bump wtedy nierówności są czytane na zasadzie jaśniejsze ciemniejsze kolory.

 

Kapliczka czy obiektowi na który chcesz nadać materiał podłogi nadałaś modyfikator uvw map? jeśli nie to wtedy będzie ci się wyświetlał na obiekcie kolor jaki jest w materiale przy diffuse

Mapki czerwono niebieskie to mapki typu normal jeśli chcesz je używać należy w slot bump najpierw podpiąć mapkę typu normal bump i dopiero do niej wpina sie teksturę czerwono niebieska :)

7zv7.jpg

Edytowane przez skalpel3d
Gość Kapliczka
Napisano

Dziękuję Wam za pomoc, po dłuższym czasie poznałam przyczynę problemu, otóż zapisując mapy w corelu miałam domyślnie ustawiony CMYK, a max czyta tylko RGB, stąd problem z kolorami... Teraz już wszystko działa jak trzeba :)

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności