Napisano 5 Grudzień 201311 l Witam!! Mam model psa i szukam sposobu na zrobienie dla niego futra Z modyfikatora hair and fur raczej nie będe korzystał bo sie komp wykłada. Możecie polecić jakieś sposoby?? Kożystam z 3dsmaxa
Napisano 5 Grudzień 201311 l Jeżeli ma ona przylegać do ciała, to mapka bump/normal/displace mogła by zdać egzamin. Jeśli ma odstawać to możesz popróbować z plejnami z opacity/transculency. O ile się nie mylę tym sposobem robi się trawę/włosy postacią w grach.
Napisano 5 Grudzień 201311 l Autor właśnie chciałbym odstające futro zrobić. mówiąc o plejnach, to chodzi ci o coś takiego że zrobię sobie jeden plane, a potem za pomocą np. modyfikatora scatter(nieweim czy na pewno tak się nazywa) rozproszę je po całym obiekcie w ileś tam setkach kopi. i chyba za pomocą object paint mogę coś podobnego osiągnąć
Napisano 5 Grudzień 201311 l Tak, mniej więcej o to chodzi. Ale nie jestem pewien czy to by u ciebie najlepiej zdało egzamin. Aczkolwiek wydaje mi się to najsensowniejszym pomysłem, jeśli zależy ci na odstającym futrze. Ale najlepiej poczekaj jeszcze na wypowiedź kogoś bardziej doświadczonego ode mnie :P
Napisano 6 Grudzień 201311 l w sumie dobrze myślisz, chyba najbardziej sensowna metoda berdzie użycie object paint tylko jeśli masz słabszy komputer to warto najpierw włos zmienić w proxa, paint umozliwia ci malowanie dokładnie takim włosem jak chcesz w wybranych przez siebie miejscach scatter niestety działa dosyć chaotycznie, dwa paint daje możliwość kontroli nad każdym osobnym elementem namalowanym a w scatterach niema takiej opcji