Skocz do zawartości

Animacja postaci z użyciem NI mate vs kostki :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

Niedawno uruchomiłem mojego "mocapa" i zapisuję ruchy dla moich postaci.

Jeśli macie doświadczenia z tymi rzeczami bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedz.

Po zmianie z R13 na R15 (chyba zbyt wiele się zmieniło) nie mogę przywiącać kości do modelu.

Z jakiegoś powodu - mi nieznanego - nie ma dostępnej opcji BIND albo robi się to zupełnie inaczej ?

 

Poszukuję więc tutoriali w tym temacie do R15'ki.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Moze najpierw zwroc uwagę,czy masz zaznaczone WYŁACZNIE jointy oraz meshe-jesli zaznaczysz chocby jeden inny obiekt bądż tag(to najczęstsza przyczyna problemów)-bind będzie niedostępne(szare i nieklikalne).

W R15 w temacie rigowania wiele się nie zmieniło,tak,ze specjalnie nowych tutoriali nie trzeba.

Napisano

Aaa widzisz "zimny", nie wiedziałem choć bawię się C4D juz kilka miesięcy :)

Codziennie człowiek się czegoś dowiaduje :)

 

Pozdro

Napisano

Sprawdziłem .... no i okazało się, że zaznaczone są tylko Joint's i mesh, żadnych ekstra TAGów i dalej nie moge zBINDować :(

 

Jakieś sugestie ?

Napisano

Nie musisz pisac "zimny" w cudzyslowie,ja sie tak nazywam.

Czasem komenda bind tez nie chce dzialac,gdy mamy na obiekcie weight taga,ale nie mamy Skina pod obiektem.

 

A jesli dalej nie dziala,to moze sprobuj ręcznie,czyli:

-Dodaj do mesha weight taga

-Wejdz w Tag Properties,wrzuc tam jointy

-wez sobie obiekt Skin i wrzuc go w hierarchię pod mesha

-zaznacz mesha

-odpal sobie Weights Manager,w zakładce Joints zaznacz jointy

-przejdz do tabeli Autoweight,kliknij Calculate

 

Chyba,ze to tez za proste dla Ciebie

Napisano

Hej, juz spobie poradzilem, ja baran jestem, obiekt nie byl przygotowany bo zamiast gotowego mesha usilnie próbowałem podpiąć.

 

"... Chyba,ze to tez za proste dla Ciebie" eee niee ;) nic nie jest proste.

 

A propo's autoweight, nie wiedziałem że takie coś istnieje :)

 

Czy ta funkcja automatycznie liczy wage i pozwala żeby mesz się w jakiś rozsądny sposób zginał ?

 

Zmniejszyło by to znacznie czas ręcznego ustawiania ;)

Napisano (edytowane)

Hej, juz spobie poradzilem, ja baran jestem, obiekt nie byl przygotowany bo zamiast gotowego mesha usilnie próbowałem podpiąć nie edytowalny.

 

"... Chyba,ze to tez za proste dla Ciebie" eee niee ;) nic nie jest proste.

 

A propo's autoweight, nie wiedziałem że takie coś istnieje :)

 

Czy ta funkcja automatycznie liczy wage i pozwala żeby mesz się w jakiś rozsądny sposób zginał ?

 

Zmniejszyło by to znacznie czas ręcznego ustawiania ;)

Edytowane przez RobUk
Napisano
Hej, juz spobie poradzilem, ja baran jestem, obiekt nie byl przygotowany bo zamiast gotowego mesha usilnie próbowałem podpiąć nie edytowalny.

Dobrze,ze sie przyznałeś;),proste błędy najwięcej krwi czasem napsują

Co do autoweight-pomaga,a jakze,co prawda genialne nie jest,na dłoni i ramionach zawsze trzeba poprawić,ale i tak przyspiesza pracę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności