kuba098 Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Cześć, Chciałem w 3ds Maxie zrobić kilka bombek z własnymi tekstrami. Mam jednak problem z przygotowaniem tekstur. Załóżmy, że tworzę kulę o promieniu 5cm. Tworzę wtedy grafikę o rozmiarach 2:1 żeby tekstura miała odpowiednie proporcje. Problem w tym, że tekstura nałożona na sferę się zwęża w stronę dwóch vertexów, z których wychodzą edge. Ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak przygotować teksturę na kulę, żeby efekt był po nałożeniu realistycznym tak jak ta tekstura ziemi: http://thephotosmith.com/files/2010/12/earth-map-big.jpg Z góry dzięki :) No i Wesołych Świąt :)
serratus Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Możesz to zrobić na dwa sposoby. 1. Tworzysz box, dodajesz do niego kilka segmentów na wszystkie osie. Dołączasz do tego modyfikator Spherify, potem robisz unwrap i na koniec np. turbosmooth, żeby wygładzić krawędzie. 2. Jeśli miał byś problem z unwrapem to zamiast zwykłej sphere, stwórz Geosphere o typie Octa, potem unwrap. Dokładnie jest to opisane tutaj: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=69961 Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się