Napisano 21 Grudzień 201311 l Cześć, Chciałem w 3ds Maxie zrobić kilka bombek z własnymi tekstrami. Mam jednak problem z przygotowaniem tekstur. Załóżmy, że tworzę kulę o promieniu 5cm. Tworzę wtedy grafikę o rozmiarach 2:1 żeby tekstura miała odpowiednie proporcje. Problem w tym, że tekstura nałożona na sferę się zwęża w stronę dwóch vertexów, z których wychodzą edge. Ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak przygotować teksturę na kulę, żeby efekt był po nałożeniu realistycznym tak jak ta tekstura ziemi: http://thephotosmith.com/files/2010/12/earth-map-big.jpg Z góry dzięki :) No i Wesołych Świąt :)
Napisano 21 Grudzień 201311 l Możesz to zrobić na dwa sposoby. 1. Tworzysz box, dodajesz do niego kilka segmentów na wszystkie osie. Dołączasz do tego modyfikator Spherify, potem robisz unwrap i na koniec np. turbosmooth, żeby wygładzić krawędzie. 2. Jeśli miał byś problem z unwrapem to zamiast zwykłej sphere, stwórz Geosphere o typie Octa, potem unwrap. Dokładnie jest to opisane tutaj: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=69961 Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto