DaviesGTR Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Cześć! Mam do was właściwie dwa pytania. Zaczynam dopiero moją przygodę z modelowaniem, uczę się głównie z tutoriali i tworze jakieś drobne rzeczy. Pierwsze pytanie - jakiego modyfikatora używać najlepiej do układania siatki? Ja głównie korzystam z unwarp uvw lecz, kiedy model ma dużo polygonów to poprawianie siatki idzie mi strasznie mozolnie. Najpierw układam seams na modelu, później peltuje i poprawiam siatkę żeby była równa. Następne pytanie dotyczy opcji Render to texture, na zdjęciu wyrenderowanej textury widać cienie(zdjęcie niżej), da się je jakoś usunąć? Aktualnie próbowałem wymodelować puszke, niżej zamieszczam zdjęcia jej i textury.
turboultra Napisano 26 Styczeń 2014 Napisano 26 Styczeń 2014 (edytowane) Ja ci do render to texture polecam xNormal (sa tutki na necie) - bardzo dobrze (i w miare szybko) robi ambient occlusion, normal mapy i inne - cienie sie tak ukladaja bo pewnie w taki a nie inny sposob ustawiles swiatlo wiec cudow nie ma :) (Mozesz to rozwiazac porprzez dodanie drugiego swiatla dla rownowagi albo przez self illumination material). Co do unwrapowania obiektow mozesz zobaczyc HeadUs UVLayout, tez sa jakies tutki na necie, np mailbox modeling tutorial - http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/create-a-realistic-looking-mailbox-using-3ds-max-and-uv-layout-day-1/ Ponadto co do unwrappu mozesz spojrzec na dodatek rozszerzajacy funkcjonalnosc mappingu w samym maksie - http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/textools-toolbox-for-the-texture-artist Edytowane 26 Styczeń 2014 przez turboultra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się