Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Mam do was właściwie dwa pytania. Zaczynam dopiero moją przygodę z modelowaniem, uczę się głównie z tutoriali i tworze jakieś drobne rzeczy. Pierwsze pytanie - jakiego modyfikatora używać najlepiej do układania siatki? Ja głównie korzystam z unwarp uvw lecz, kiedy model ma dużo polygonów to poprawianie siatki idzie mi strasznie mozolnie. Najpierw układam seams na modelu, później peltuje i poprawiam siatkę żeby była równa. Następne pytanie dotyczy opcji Render to texture, na zdjęciu wyrenderowanej textury widać cienie(zdjęcie niżej), da się je jakoś usunąć? Aktualnie próbowałem wymodelować puszke, niżej zamieszczam zdjęcia jej i textury.

 

2808319447.png

3246907688.png

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ja ci do render to texture polecam xNormal (sa tutki na necie) - bardzo dobrze (i w miare szybko) robi ambient occlusion, normal mapy i inne - cienie sie tak ukladaja bo pewnie w taki a nie inny sposob ustawiles swiatlo wiec cudow nie ma :) (Mozesz to rozwiazac porprzez dodanie drugiego swiatla dla rownowagi albo przez self illumination material). Co do unwrapowania obiektow mozesz zobaczyc HeadUs UVLayout, tez sa jakies tutki na necie, np mailbox modeling tutorial - http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/create-a-realistic-looking-mailbox-using-3ds-max-and-uv-layout-day-1/ Ponadto co do unwrappu mozesz spojrzec na dodatek rozszerzajacy funkcjonalnosc mappingu w samym maksie - http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/textools-toolbox-for-the-texture-artist

Edytowane przez turboultra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności