slayer2004 Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Otóż tak jak w temacie. Przekopałem już kilka tutoriali odnoeśnia oświetlenia itp. i za każdym razem odnosze ten mizerny efekt. Chodzi dokładnie o dziwny szum na podłodze (który jakby ucina się tuż przed kamerą i tam juz go nie ma), oraz dziwne wielkie koła na ścianach. Mógłbym liczyć na pomoc w tej kwestii, bo już chyba poprzestawiałem wszystko co się da i nic :( ? Rzeczony render: Ustawienia: Materiał podłogi jest bardzo prosty (diffuse+bump): Oświetlenie składa się z plane'ów z ustawieniem skylight portal z subdivsami: 8 i shadow biasem: 0,2 Z góry dziękuję, pomału kończą mi się pomysły.
skalpel3d Napisano 6 Styczeń 2014 Napisano 6 Styczeń 2014 Najpierw to się che powiedzieć " A kolega się zapoznał co do czego służy? " :D Atak na poważnie Irradiance map daj ustawienia na medium parametry Hsph subdivs na minimum 50 natomiast interp. samples może zostać tak jak masz 30, oczywiście jeśli nadal będą wychodziły jakieś dziwne plamy na obrazie należy je podnosić w razie czego zmienić na Brute Force. Po co w tej scenie masz włączony detail enhancement uzywasz go w przypadku gdy scena zawiera dużo drobnych elementów które muszą być widoczne w scenie.Teraz light cache sample size obniż na 0,01 do finalnych scen nawet 0,005. Rozumiem ze masz maszynę wieloprocesorowa stąd parametr number of passe jest 17? Kolejsn sprawa zupełnie nie wiadomo po co podbijasz subdividy w całej scenie lepiej podbić je tam gdzie to jest konieczne także w settings możesz spokojnie zostawić ustawianie fabryczne min samples 8 i global 1. Natomiast podbij ustawieniami w świetle na spokojnie 24 a jeśli będzie konieczność to na 40. Z rzeczy które się rzucaj w oczy to czy materiał szyb ma zaznaczony shadows affect? bo światło ci siedzi w oknach, następna sprawa to ambient occlusion najlepiej go robić jako oddzielny pass np przy pomocy http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask natomiast jeśli już używasz vrayowego to nie rób tak aby ci wychodziły wyraźne linie w miejscach styku nie wygląda to naturalnie. Co do tych kół na ścianie to sprawdź dodatkowo czy w scenie nie masz zawleczonego jakiegoś światła niewidocznego. Wyostrzyc scene możesz także poprzez zastosowanie filtra aa która mocniej ostrzy niż Area albo schodzenie jej parametrem w kierunku zera do końcowych renderów zmieniłbym także parametry adaptiwe image samplera na 2,4 A i jeszcze ja mam pytanie czy ty zamierzasz tam gdzie masz podwieszany sufit smażyć jajka przy pomocy reflektorów taka ilość takich świateł jak dałeś niezłe będzie podgrzewała to miejsce :)
slayer2004 Napisano 7 Styczeń 2014 Autor Napisano 7 Styczeń 2014 Dzięki za odpowiedź. Heh fakt, musze się przyznać, że moje ustawienia były robione niekoniecznie ze zrozumieniem jak działa v-ray. Zmotywowało mnie to do ponownego poczytania helpa ;). Teraz po tym jak perzjżałem trchę materiałów już nieco bardziej świadomie się poruszam po tym wszystkim. Tak czy inaczej zresetowałem wszystkie ustawienia i porobiłem je na nowo. Scena wyrenderowała się ok 5x szybciej i wizualnie wyglada znacznie lepiej. Co do tej nieszczesnej podłogi to wyszła moje nieuwaga, bo okazało się, że vray plane leży dokładnie na tej samej wysokości, przez co oba obiekty na siebie nachodziły.... zauważone 1,5 dnia kombinowania :/. Automatycznie zniknęły też te wielkie koła naścianie, także problemy jak na ten czas przeminęły.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się