Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zastanawiam się nad kolejnością wykonywania prac przy użyciu Zbrusha, dlatego mam kilka pytań technicznych;

 

1.Po zakończeniu modelowania co powinno się robić dalej ? Polypaint, Teksturować, retopo ?

2.Czy jest sens używać ZB do final renderu, czy lepiej to robić w innym sofcie ?

3.Czy teksturowanie za pomocą spotlight jest poprawne ?

4.Jeżeli nie mam zamiaru robić final renderu w zb to czy jest sens malowania go w ZB ?

5.Czy przed robieniem retopologii wszystkie subtoole muszą być połączone w 1 obiekt ?

6.Co się dzieje po zrobieniu retopologii z wnętrzem modelu (np tym co kryje się pod ubraniami) ? Czy przypadkiem zewnętrzna strona modelu nie powinna być połączona z wewnętrzną (ciuch z ciałem)?

7.Widziałem jak ludzię renderują różne materiały (każdy z osobna) i zapisują w psd, następnie nakładają na siebie w photoshopie. Czy jest możliwość mieszania kilku materiałów na jeden obiekt domyślnie z ZB ?

Edytowane przez Bachu
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie po kolei odpowiem.

 

3 Jak wygląda dobrze na modelu 3d i cię zadowala to jest poprawne. Każde narzędzie można wykorzystać dobrze lub słabo. ;) Ja nie polecałbym nim teksturowania całych postaci i twarzy bo zazwyczaj nie zgrywa to się z modelem, za to do faktur materiałów będzie wyśmienity.

 

1/2/4 Wszystko zależy czego wymaga twój projekt. Możesz najpierw pomalować model polypaintem i to przetransferować na lowpoly albo najpierw zrobić lowpoly i potem malować i teksturowaniem na płasko. Te procesy są liniowe ale nie ma jednej ustalonej kolejności. Ważne żebyś najpierw wiedział co chcesz osiągnąć.

Jak chcesz możesz wyrenderować model w zbrushu, pomalowany lub czysty a potem resztę ilustracji przerabiać w shopie. Jest sporo ładnych prac zrobionych wyłącznie w zecie.

Możesz też bez malowania wyeksportować goły model potraktowany decimation i zrobić Clay render w zewnętrznym sofcie.

Jak potrzebujesz to do animacji, gry albo chcesz zrobić bardzo realistyczną ilustracje będziesz potrzebował lowpoly z rozłożonym UV, i potem transfer lub malowanie texy.

 

5 Subtoole nie muszą byc połączone ale pytanie co trzymasz na subtoolach. Jak masz głowe czy dłonie jako osobne obiekty to warto by było to połączyć. Jest sporo tutoriali w necie jak zrobić retopologie pod wybrane medium, lowpoly do animacji i gry to inna filozofia. Może być tak że dla ciebie wystarczające będzie użycie ZRemeshera czyli autoretopologii. Nie sprawdzi się dobrze przy animacji czy grze ale do ilustracji będzie wystarczająco dobry.

 

6. Znowu zależy do czego ma być model. W realistycznej animacji ciało będzie potrzebne do dalszej symulacji tkanin, przy grze w ogóle go nie powinno być żeby nie zamulało zasobów kompa. Niektórzy wyrzucają ukryte części modelu już po wstępnym nakreśleniu sylwetki i ciuchów. Ja proponuje na początek je wyciąć do odobnego ukrytego subtoola żeby móc ich używać jako referencji.

 

7. Nie ma takich opcji w zbrushu jeszcze.

Napisano

Brzmi groźnie, zwłaszcza fragment o rozłożeniu jakiegoś UV i transferu, ale na szczęscie w tych kwestiach jestem uparty. Skoro nauczyłem się modelować, to nauczę się reszty. Rozkładanie uv idzie zrobić w zetce czy będzie mi potrzebny inny soft ? Dzięki za rady, teraz mam jakieś wskazówki co robić dalej.

Napisano

Da się robić UV w zecie ale ja polecam w jakimś pakiecie 3d to robić, masz wtedy pełną kontrole. Ja wykorzystuje do tego darmowego blendera, jedne z najlepszych narzędzi UV na rynku, bardzo łatwe i super precyzyjne. Tylko trzeba się nauczyć wpisywania transformacji na klawiaturze.

 

Transfer detali czy tekstury nie jest taki trudny. Trzeba załapać zasadę i potem będziesz to robił szybciutko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności