RickDeckard Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 Hej Mam takie pytanie w zasadzie bardzo proste dla ludzi znających Zbrusha. Wiem jak dodaje się obiekty, jako kolejne sobtoole, zastanawia mnie jednak jak dodać kolejny obiekt który będzie nadawał sie do wymodelowania włosów czy odzieży, nie chodzi mi o dodanie obiektu typu sześcian , kula itp, ale nałożenie płaskiej warstwy piksoli i odpowiednie je wymodelowanie, za pomoc oczywiście będe niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam
RickDeckard Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 hmm i co wtedy sie stanie ? bede mógł to wyodrębnić jako osobną warstwę ? Ogólnie wolał bym zbudowac osobny sobtool, z włosami, nakładając płaską warstwę, chce od początku, uczyć sie właściwej pracy z narzędziem, bo jak wiadomo złe przyzwyczajenia mogą pozniej się bardzo zemścić. Na takie osobne włosy lepiej nakłada się tekstury i je renderuje chyba, nie wiem, bo dopiero zaczyna :)
RickDeckard Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 :) RKoniu dzięki za pomoc, spróbuje to przetestować, a znasz tą drugą metodę osobnego nakładania warstwy ? dobrze byłoby znać dwa sposoby;) Pozdrawiam :)
quantum77fx Napisano 20 Styczeń 2014 Napisano 20 Styczeń 2014 osobno robisz to tak samo. modelujesz jako nowy obiekt (skoro masz aż tak dobra wyobraźnie to podziwiam ja nigdy tak nie potrafiłem) nie ważne modelujesz jako nowy obiekt zapisujesz na dysk. Następnie otwierasz swoją główną postać i ten obiekt (włosów) dodajesz jako subtool. Tak wiec jest to trudniejsze bo modelujesz z pamięci oraz oś symetrii. Ten sposób jaki podał kolega powyżej z extractem jest jak najbardziej właściwy i ułatwia nam pracę. Docenisz to w rozbudowanych obiektach gdzie każda sekunda na wagę złota.
RickDeckard Napisano 20 Styczeń 2014 Autor Napisano 20 Styczeń 2014 Dzięki quantum77fx, faktycznie metoda poprzez opcję extract jest dużo lepsza :) właśnie przetestowałem i muszę przyznać że póki co odpowiada mi ta metoda, wcześniej rzeźbiłem włosy na główmy bazowym obiekcie, ale lepiej od razu likwidować złe nawyki, tymbardziej że pozniej żeby dobrze wyteksturować obiekt to trzeba to mieć na osobno, typu włosy, oczy etc :) ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się